mandag 23. februar 2009

Søndagstur

Enda ei vakker vinterhelg har passert, Det vil si jeg starta helga på søndag og avsluttet nå i dag !
Lørdagen var heller grå, så jeg utsatte hytteturen til søndag formiddag, var så vidt oppom broder'n der tok jeg dette fine bildet av Senhovden, det var så nydelig turkis himmel vestover, da jeg kjørte opp bakkene, desverre dro det seg noen skyer over, men jeg fikk da med noe av den !

Innpå skaugen var det som vanlig flott, for meg er det jo fint der enten det regner eller skinner sola !! Og det blei bedre og bedre etterhvert som dagen lei.

Det er store snømengder der nå, bare såvidt vi skimter hytta bak brøytekanten !

Det var skikkelig vinter med snø på trærne overalt i går da jeg kom, men de begynte å drysse av og kvitte seg med den tunge børa utover eftan.

Løypene var fine, så jeg tok en tur til Lauvtjernhaugen, over Krokvannet og det meste av Langvannet, det lå et lite tåkeslør over vanna, og busker og tuer blei spennende skulpturer :o)

Her nedover mot sørenden av Langvannet, under ved løypa mot Tiurleiken. De lette skyene silte lyset så fint !!


Jeg tok bilder omtrent hver hundre meter, stadig noe å feste blikket på :o)

Denne furua foreksempel, den sto som en majestet i myra ! Jeg gikk så langt at jeg så bort til den gamle setra ... der snudde jeg og tok samme løypa tilbake, se på den blå blå himmelen mot nordvest ca kl 14.00 - 1430 i går

Jeg brukte ca 1 time og tre kvarter på denne turen, det var godt med en liten hvil da jeg kom tilbake :-) Mer i morra ....

Ingen kommentarer: