fredag 27. februar 2009

Kongsbergmarken og litt til


Onsdag ettermiddag var vi en tur til Veggli, fin utsikt fra øverst i Kjemhusjordet !

Halvdan 87 år, var i full gang med å planlegge markenstur. Torsdag er gammel Numedølingsdag på Kongsbergmarken, da dro de til byen med smør og fløte, klokker og kniver og ikke minst reveskinn :o)

Hestene hadde forresten sin egen dag det var onsdag, da var det hestemarken med kjøp og salg.De gamle hestekarane hadde sine knep når det gjaldt å få hesten til å virke sprek og frisk har jeg hørt :-/ Og for å sjekke alder måtte kjøperen telle tenner på dyret !!


Jeg var desverre for ung til å være med på sånne ting, men vi kikket da litt på disse gamlekara som sto i flokk og så på klokker ! Og det var en mann som gjorde uutslettelig inntrykk på meg: Han hadde armbåndsur fra håndleddet og opp til albuen, på begge armene !! Merkelig.... vi hadde knapt nok råd til en klokke på veggen, og så pappas lommeklokke :0)

Halvdan skulle ha med seg en masse kniver !

Gubben og jeg skal på marken nå snart !! Har ikke så store planer, kanskje på antikkmessa, og på Bergverksmuseet. (Uten kniver eller hester!)

Forresten har det blitt en liten hyttetur igjen :O)

Til Elgåsen, fint vær men det blei mest lesing på meg, og et par bilder !!
Utsikt sørover, i solrenninga, over, og solnedgang på Ormehøgg da jeg var på hjemvegen
Nå går turen til Kongsbergmarken :o))

Ingen kommentarer: