søndag 8. februar 2009

...mot store hvite skogen tar jeg veien.....

Jeg gir meg ikke med vinterbilder, det er så flott i skogen nå, skogen står "stakka" og silkeføre overalt.
Har vært på Frili i helga, og fikk meg en god lang (for meg) skitur i dag. Det var kjørt opp før den siste snøen, men noen hadde gått før meg, så det var helt topp å gå å rusle bortover myrer og vatn, en og annen liten utforbakke var det jo også, men bare "snille" der jeg ferdes :o)

Kom inn til hytta ganske seint på kvelden etter å ha prata med Anna i lange tider, men siden veien var nybrøytet og fin, dro jeg inn til hytta. Masse snø, så da jeg skulle vasse fra veien og bort til hytta sank jeg nedi til midt på låret !! Måtte tråkke steg for steg for å komme bort til hytteveggen etter spaden. Fyra opp i ovnen og med gassen før jeg gikk ut og måket veg

Se så fint det blei, med stearinlys i snøen som utelys og nymåket sti bort til veien :-)

Da jeg kom inn igjen hadde det blitt ganske varmt, i allefall rundt ovnen !
Satte meg ned med pledd rundt meg og beina på en stol,og med en tjukk bok da som fenget fra side en, hadde ikke jeg fritidsproblemer denne helga !!

I dag tidlig kom Svein innover til morgenkaffe og frokost, og en lang prat - koselig - så satt jeg og leste litt før jeg tok skiene fatt og dro bortover mot Langvannet.

Møtte to gutter som kom innante fjellet, de hadde overnattet der !! Det hadde ikke vært oppkjørt løype der de hadde ferdes, så de var visst litt slitne ! Det er nok litt in med "Lars Monsen" turer :-)
Her har jeg kommet fram til Langvannet, det er lett snøvær, men fint å gå.


Og ja - det er absolutt en fordel med oppkjørte løyper ! Jeg prøvde såvidt å gå utenom løypa, men søkkk nedi til knes
Her møtte jeg to til som var ute og gikk, de kom fra Svene, tror løypa går helt ned til bygda ?


Da jeg reiste nedover i ettermiddag var det i skumringstimen og fullmånen tittet opp over Holtefjell. Fikk den også med på et bilde, og en nydelig kveldshimmel mot vest da jeg kjørte framover


2 kommentarer:

HildeB sa...

Hei:)
Ungene maser stadig vekk om at nå må vi snart dra på hytta, og når jeg leser det du skriver om snøen, løypene, hytta osv og ser de flotte bildene du har tatt, får jeg også skikkelig hyttelengsel.. Tenker vi tar oss en tur i vinterferien.

Mormor sa...

Ja det er så fint med løyper like "borti veien" Men veien var ikke brøyta lenger enn til "teltplassen" til Jorun !! det var kjørt der nå, og noen brøyter vel før vinterferien
snakkes :-)