tirsdag 3. februar 2009

Kuldegrader



Brrrrr 20 kalde ! Og 28 nede ved riksvegen - det er nesten som "før i tida" dette. Jeg skal kjøre Kristina til barnehagen i dag så nå må jeg på med ull fra topp til tå !

Det er tett av fugl på foringsplassen i dag også, og i går så jeg noen små nøster som ligner på snøspurv, men i min gamle fuglebok står det at de holder til i Sibir ! Så da har jeg en liten oppgave foran meg, må jo finne ut hvem det er som gjester fuglebrettet mitt :-)

Hei, nå er de her igjen !! Skal prøve å finne ut dette :O)

Ellers er det visst ikke så mye å fortelle i dag, Gåturene blir korte nå som det er så kaldt, bare en liten rask marsj ned til jordeskanten her. Men i dag har jeg en liten plan om å ta en liten tur til min nye nabo nede ved veien

I går var det kyndelsmess, 2. februar, da skal det dryppe minst to drypp fra sørveggen, ellers blir det en kald vår het det i "værmeldingene" før. Det gjorde det ikke her hos oss, så da må vi belage oss på en lang vinter da ! Ha en god dag !

1 kommentar:

Mormor sa...

Med ganske stor sikkerhet kan jeg slå fast at disse fuglene er gråsisik, det var bare det at jeg hadde sett Fru Gråsisik, og hun har ikke så mye rosa på seg !!