lørdag 2. mai 2009

Kom mai du skjønne milde....







Torsdag kveld var jeg invitert til Lampeland Hotell på vinklubb. En ny opplevelse for meg. Jeg kjenner flere som har vært med i en slik endel år, men jeg har liksom aldri fått startet !!


Men det var skikkelig hyggelig, vi spiste god mat, smakte på vinen og ga den "karakter" (jeg bare lyttet og lærte). Og, jeg traff flere kjente som jeg ikke hadde sett på flere år, det var morsomt, og i juni skal vi på tur, da kan vi bli bedre kjent ! Gleder meg.

Etterpå dro HV og jeg opp til Frili. Der hadde Arild m fam. allerede innstallert seg, vi kom til oppvarmet hus.
1. mai opprant med strålende sol, jeg og ungene tok litt frukt som ventemat, og så gikk vi på tur ! Bildet over er soloppgengen sett i Krokvannet !!

Og disse tre var med :

Her står de "lainet" opp ved elvebredden ! Og vi fant hvitveis til mamma, som hun skulle ha på frokostbordet !


Her sitter Lars og lager en fin bukett, men slike små travle guttehender har så mye annet å gjøre, så blomstene hadde en tendens til å forsvinne !!
De to store søstrene var litt mer påpasselige, så de fleste blomstene kom med hjem ;-)



Men... det er da en fin bukett som sitter her også da , eller ?


Tre søsken som koser seg på tur med "mimmi" Det er navnet mitt når jeg er sammen med dem, fordi jeg er ikke mormoren deres, men farmor. Da var det lettere å si mimmi:)


Nå gleder vi oss bare til det blir ordentlig sommer og vi kan bade i elva, det er hvertfall moro !!


Vannet laget sitt eget kunstverk denne dagen, skummet la seg i elegante buer langs stranda

Nesten all snøen fra vinteren som det var ganske mye av sist søndag hadde forsvunnet, og det hadde begynt å bli grønne lauv på bjørka langs veien der vi gikk



Så var det hjem til deilig frokost for hele familien inne hos ungfolka. Buketten til Eline prydet bordet !
Fortsettelse i morgen, nå vil jeg sove ;o)

1 kommentar:

HildeB sa...

Hei Mimmi! Tusen takk for en kjempefin tur :) Hilsen Lars Johannes, Eline og Marie :)