tirsdag 12. mai 2009

Mandag og tirsdag



Hei !!



-- lenge siden jeg har tatt i pc'n nå, det er nesten så jeg har savna'n gitt :o)


Har vært på tur til Maura (se bildet over) med min gamle tante.

Jeg hadde ikke ladet batteriet i fotoapparat :-(

Så det blir mimrebilder. Noe som forsåvidt passer bra, for det var i grunnen det vi gjorde både i går og i dag !

Jeg har fått for vane å "gi bort meg og bilen" for en dag, til eldre folk som ikke kjører sjøl !

Det pleier å være populært !

(Det er jo sånn at man har som regel alt en trenger når en kommer til skjels år og alder)

De kommer til steder de ikke har sett på lang tid, eller kanskje har ønska å besøke av andre grunner !

Denne gangen hadde tante Inger ønsket seg en tur til Maura. Opp til Tulla og Bjarne.


Her Søstra mi og hennes datter for endel år siden ! Vigdis sin konfirmasjon !

Vi dro avsted tidlig på mandag morgen og var der til i ettermidddag.




Vi tok en liten stopp på Hønefoss og fikk kjøpt oss flotte, glade gummistøvler begge to !
Noe å glede seg over når høststormene og regnværet setter inn !?!

Vi hadde masse å snakke om, Inger er den yngste av tantene våre, og har alltid vært en gledespreder Når hun og onkel Arne kom på besøk blei det liv i huset De var med på kjelketurer og fisketurer. På potetplukking om høsten og på blåbærtur om sommeren

Alltid en god historie eller en glad sang. Som foreksempel da hun fikk sin første fisk nede i Seterkulpen, hun var alene der akkurat da, og røsket fisken opp av vannet, fikk dugelig sleng på den, så den havna oppe i et tre ! Hun hoiet opp til setra der vi andre var at hun trang hjelp --- fort !! Broren min sprang ned og fikk befridd fisken og kroken fra tretoppen og Inger fikk fiskemiddag :o)
På bildet ser vi Inger til høyre med dåpsbarnet Øyvind.

Han og de andre to er mine søskenbarn, Jorunn og Sigmund



Det finns ikke mange bilder av tante Inger i albumet mitt, det må jeg få rettet på !!

I dag har vi kjørt en tur til Eidsvoll, sett på fine grønne enger og vide bygder. Vi har vært i bruktbutikk og gjort gode røverkjøp:-)

Vært på Dal og sett på det nye fine huset til Per, og spist en bedre middag, før vi vendte nesa hjemover ved tre tida. Etter å ha fått Tante Inger vel i hus var jeg innom onkel Einar. Han jeg får alle de gamle fine bildene av!! Han har vært ivrig hobbyfotograf i alle år og har mange album fulle. Jeg har vært heldig å få låne disse og skanne de jeg vil ha.

Hei Tulla: TAKK for to fine dager hos dere !!!

1 kommentar:

tulla sa...

Det var hyggelig å ha dere på besøk. Dette bør gjort oftere. Takk for besøket. ''''''''''''''''''''''''''''''''''''''Tulla