fredag 29. mai 2009

Fredag




Fredag morgen, det er stille og fint. Kanskje det kan bli en god varm sommerdag ?


Pinsehelga setter inn i morgen, det var årets første hytte- og badetur for oss og ungene engang for lenge siden. På 60 - 70 tallet. Da var det å pakke sekker, lage/forberede mat for seks personer i tre dager og finne fram klær til alle. Spesielt til ungene for det blei endel våte sokker og buksebein etter vassing og plumping i bekken !! Fiska gjorde vi også, satt ved vannkanten og venta på at duppen skulle bli dratt under av en stooor ørret ;-)


Ja, det var den gang, denne pinsehelga skal det være dugnad der, en flokk med karer skal opp å legge verandagolv, det blir sikkert bra ! Jeg har meldt meg frivillig til å lage en stor kjele med lapskaus, så har de lettvinn middag !


Bildeframvisningen i går gikk bra, dat kan tilogmed hende at jeg får spørsmål om flere oppdrag !


I går kveld fikk jeg planta i krukkene mine ute her, og i dag har jeg noen store planer om å klippe graset, og så må vi investere i en ny grastrimmer, en større en. Det vokser snart bringebærstiklinger over alt her, ok med bringebær, men ikke på plenen liksom !


Jeg kjøpte meg ei buskrose også, men har ikke bestemt hvor den skal settes. Den blir ganske høy (hvis den overlever) så den må ha litt plass !?! Får konferere med ungkjerringa på gården, mulig hun har en ide !

Ja - ja, det får være nok for i dag ha ei fin pinsehelg alle som er innom ;o)


Ingen kommentarer: