fredag 22. mai 2009

Mairegn


Har du sett når regnet kruser

blanke flater på et tjenn?

Har du hørt når regnet bruser

gjennom bar og lyng, min venn?


Har du følt når regnet renner

ned i nakken som en bekk?

Har du kjent den duft den sender

deg fra furu bjørk og hegg ?

R.O.E.

Ute er det regn og grått, men det er vel bra for grasrota !

Sjøl sitter jeg inne og pleier sommerforkjølelsen jeg fikk av noen ! Drikker urtete laget på planter (ugras) jeg har hentet ute i hagen her !! Solbærblader, karvekål, og vann kokes, drikkes varmt !! Veit ikke om det hjelper, men hvis en trur hardt nok, så gjør det sikkert det ;o)

I skrivende øyeblikk sitter Pipehattkomiteen og spiser vaffel på kjøkkenet mitt ! De har nettopp fått ny pipehatt på plass og er godt fornøyd med vel utført jobb (Det er vi også )

Familiebesøket i går var hyggelig, det er egentlig altfor sjelden vi ser søskenbarna våre !

Timene fløy for fort, plutselig så var det sein ettermiddag. Men vi fikk da gått gjennom noen gamle familiebilder, pluss endel andre.

Forhåpentligvis blir det flere treff utover sommeren og høsten ;-)

Nå trur jeg urteekstrakten begynner å hjelpe, kanskje det blir en liten tur ut i det fri ??!

Det drypper litt fra skyene enda, men det lysner, så om en time eller to ?

Er så kjedelig å sitte inne en hel dag, og så jeg finne mose til blomsterdekorasjonene i morgen

Skal i bursdag , og har fått et oppdrag ;-)

Ingen kommentarer: