tirsdag 28. april 2009

Tirsdag

Tirsdag kveld. Jeg har vært på møte i "Langvennskørret" Grendehuset vårt, som vi er så glad i. Nå var det vårens dugnad vi planla, den er 9. mai. Det er visst mer som foregår da, men vi håper at opptil flere prioriterer dette ;-)


Da skal det bygges tak over inngangspartiet, beises litt og rakes og ryddes. Vanligvis pleier vi å være en 15 - 20 personer på denne dagen. Det blir servert både suppe og kaffe og kaker, så den gode pratestunden er ikke glemt ;O)



På vegen hjem (jeg gikk over Kleiva) møtte jeg en harepus, den blei visst litt nysgjerig, for den satte seg ende ned for å se og lytte. Vi sto musestille en stund og kikket på hverandre, før den bråsnudde og hoppet opp i skogen

Det er i slike stunder en skulle hatt fotoapparatet med seg, men det lå hjemme naturligvis ;-(

Vi var nok ikke lenger enn tjue meter fra hverandre ! Den var helt hvit enda, så våren har nok kommet for brått på dem i år, det skriver jo april enda noen dager !

Det var så mildt og fint ute i kveld så det var bare herlig å gå i skogen. Da jeg kom opp på Bergmyra hørte jeg "Mekregauken" Eller Bekkasinen, (Enkelt eller dobbel husker aldri forskjellen på dem). Det er liksom sommerlyd for meg, men den har tydeligvis satt igang med vårspillet den også !

Ellers har dagen blitt benyttet til både hagearbeid, fysioterapi og legebesøk. Jeg måtte ut litt i dag morges å rote litt i jorda, sjøl om fysiotreapeuten sa at jeg må ta det med ro, skal denne skuldra få roet seg !

De to første bildene er fra 27 april i år, det siste er fra 20 april i fjor. Det var adskillig mer snø og vinter i fjor gitt !!

Bildet er tatt ved Rølsvannet, fra østsida.



Ingen kommentarer: