fredag 8. mai 2009

Freddan i dag !


Fredagen er her, altså ukeslutt. Utrolig , hvor blir det av dagene ?
Til høyre: Ripsbusker M. blomster !

Det har vært vindvær og regn og kaldt i to dager, så sommerfølelsen har dempa seg litt !!

Men det grønnes, så det synes fra dag til dag, heggen og syrinen står med knopper, kanskje de spretter ut til 17. mai.

I går så vi hjortehinden på jordet igjen, nå uten kalv og "kjærest" Kanskje det er fødsel på gang snart, vi følger med om kveldene for å se om de får lov å være med ut å spise !

Fjorårskalven møtte jeg ved Tuterud i går, så den får tydeligvis ikke være sammen med henne lenger.



Tur til Veslehytta i går også, klatra ned ved Tuterud bekken for å finne motiv som kunne være litt fine, det er litt lite vår enda til å få de flotte fargene, men bekken var stor og mektig, så jeg fikk med meg litt av den !


Det er ganske vilt terreng langs denne bekken, med steile fjellveggen ved siden av.

Nede på sletta er det åpent lende, så en kan tro det har vært slåtteland der.

Det er bare daufonn der nå, men om en uke eller to er det som ei grønn eng.

I dag har vi hatt middagsbesøk av Kari og Odd. Stroganoff-gryte, poteter, ris og salat var på menyen.

Med bringebær og fløte til dessert :o) Etter maten og middagshvila, gikk damene på tur, Gampedalen - Veslehytta i dag og, det er en passelig runde, med innlagte skravlepauser og hvilepauser da, så blir det en lang time. Guttane tok seg en elgekikketur med bilen, desverre ingen elg på dem i dag.



Vel tilbake i heimen var det kaffe og sjokolade, før gjestene vendte nesa hjem.


Nå er jeg igang med forberedelser med mat til morgendagens dugnadsgjeng. Ertesuppe, rundstykker, kaffe og kake. Håper det kommer riktig mange så blir det fint ved huset vårt.


Hei, se her: Jeg tror det er nede ved Tuterudbekken at alle juletrærne blir født ;o) det var hundrevis av dem der, noen sto så tett at jeg kom nesten ikke fram !


Og her møter vi veggen :-)

Ingen kommentarer: