mandag 25. mai 2009

Mandagsmorran



Joda, det blei langtur i går. Men jeg havna på feil sie ta Mjø... nei Lågen !

Tok en telefon til Jorun for å sjekke hvor de befant seg, og de var på vei til Minneskleiv. Raskt inviterte jeg meg sjøl dit også. Dermed blei det en flott gåtur til Rollag Østfjell.

Dette er snøen som falt i fjor.
Det er ca. en times gange(for eldre personer) Og jeg tok meg god tid så på utsikten og knipsa litt.

Jeg har lært av turgjengen at man aldri skal gå fortere enn at en har tid til å se seg tilbake !!

Det er en god regel.


Her er Minneskleivnuten, jeg skal bort til den, men ikke opp på den. Denne gangen i hvert fall !

Det er jo som å skru tida tibake et par uker, når en kommer opp i høyden. Snøen lå i skyggene og bjørkelauvet var fremdeles museører i bakhellingene.

Her er kvilsteinen, der satte de av seg sekken og hvilte ei stund før de tok fatt på de siste bakkene opp til setra. Det var nok adslillig tyngre sekker da, enn den som ligger der nå, med to brødskiver og et eple i ;o)

Det var så fint på setervollen med hvitveis over alt, og gnistrende klar luft så vi kunne se over sju blåner !


Utsikten her oppe er upåklagelig, vi ser til Lyngdal, med Tekslehogget, Molia - Flatin gårdene, og videre over blå åser så langt øyet kan se.

DA jeg kom hjem fikk vi uventet besøk fra Flesberg. Det var moro, de hadde aldri vært her før og vi hadde ikke sett dem på lang tid. Gjett om det blei prating, Flesbergbøkene var framme flere ganger, den blei gjennomgått grundig, for å finne ut hvordan vi var i slekt !!

Vi satte oss ute i solveggen, fortsatte inn på kjøkkenet for kveldsmat, Anne kom også opp, og vi hadde en kjempehyggelig ettermiddag og kveld

I dag er det fysioterapi ved tolvtiden og ellers ikke noe ekstra på tapetet !

Sola skinner og sommeren er på vei ;o)

Ingen kommentarer: