torsdag 28. mai 2009

Onsdagen kom og gikk !

Tidlig torsdag morgen .... Det blåser i dag også, det som burde vært en varm fin dag blir vel som i går, kald og vindfull, sjøl om værmeldinga spådde 25 Grader i dag ;-(

Men, men, vi får ta det som det kommer.

Igår kveld var det arrangert tur til Stabekktjønn. Det var bare sju som var med desverre, for det var en fin kveld i fine omgivelser. Bildet til høyre blei tatt der oppe ved sju-tida. Det var grønt og frodig på vollen, og vannet lå blankt nedenfor. Vi satt benket rundt utebordet til Erlig og koste oss med medbrakt, og prata om de andre turene vi hadde vært med på. Noen hadde tilogmed deltatt i så og si alle som her blitt gjennomført. Det er frivillighetssentralen og "frisk-livsetaten" som står bak disse turene rundt om i kommunen, og de er en utmerket sjanse til å bli bedre kjent, med både landskap og mennesker i bygda vår. Jeg hadde fått melding om at jeg fikk besøk, så jeg måtte dra hjem før de andre, akkurat på denne stien er jeg lommekjent, så det var ingen fare for å gå seg bort ;o)

Takk for en fin tur, jeg blir med på den neste også !!

På fotorommet er vi ganske godt igang med arbeidet nå, fikk gjort en hel del igår, skanning og planlegging.

Det er flere ting som skal skje i området ved bygdetunet - kjerka i år, så jobbene står i kø - Det skal settes opp skilt langs de gamle stiene opp mot Paradisgrenda og de skal ryddes og merkes.


Tirsdag skal vi ut på "befaring" der, men heldigvis får vi hjelp til å gjøre jobben da !!

Og, til tirsdagen er det dugnad på Bygdetunet, må pusse opp før sommersesongen !

Da trenger vi i hvertfall masse hjelp, det er mye å ta fatt på etter vinteren

Så møt opp dere som leser dette !!!!

Hei !! Moltene står i blomst, mer å glede seg til ;o)

I dag skal jeg vise bilder på Pensjonistforeningens møte, har litt sommerfugler i magen, for nå er det ikke noe spesielt tema, bare egne utplukkete bilder, mest fra naturen, og merkelig nok, aller mest fra vinteren så jeg da jeg kjørte gjennom de i går kveld ! Håper de andre er like glad i vinteren som jeg, vakre bilder var det i allefall !!

Får vel bare hoppe i det ;o)

1 kommentar:

Mormor sa...

Bare en liten kommentar til Tulla hvis du leser dette:
HV tapte 8 - 0 i dag.
Men det måtte en av samme ulla til det da .... Arild ! He..He