fredag 15. mai 2009

fredagskvelden

En generalopprydding på stabburet pågår for tiden !

Det frembringer litt av hvert ! Kjoler og kåper som bare går rundt halve meg ;-(

Klær fra ungenes barndom, gamle skole bøker fra 70 tallet. Og denne mugga til høyre !!


Den vant jeg på Kongsbergmarken for ca 60 - 62 år siden. Vi var jo på marken hver vinter, og så på alt som var der.

Alle de andre vant på lykkehjulet, men ikke jeg. Aldri.... Skal si jeg var misunnelig, det vanket bamser og andre småting på dem, rett som det var.

Men så, en gang stoppet pilen på mitt nummer, og stor var lykken da mannen kom fram med denne muggen. Den måtte tas i bruk med en gang ! Vi brukte den hver dag på kjøkkenet. Men skrekk og gru - En dag datt den i golvet og hanka gikk sund. Stor sorg ;-((


Så trur jeg den var i lillesøsters leikestue en stund før jeg fikk reddet det som var igjen av den...


Nå har den tilbrakt 33 år på stabburet her i Broms, skalete og uten hank, men den skal ikke kastes enda, jeg finner nok en liten krok til den !!!!

Ellers har dagen gått til hagearbeid, det har blitt så mye ugjort i vår. Skuldra er ikke i orden enda, må ta litt og litt av gangen. Men det har da kommet blomster i pottene på verandaen og moskattene som har overvintret i kjelleren har kommet seg ut i sola, og skyter knopper som bare det ;o)

Det har vært så nydelig vær i dag, sol fra skyfri himmel. Bare det holder til den 17. nå da så ungene får vist seg fram i stasen sin !!

Sjøl regner jeg med å tilbringe dagen "på skauen"

Må utnytte de fine vårdagene og nettene, kanskje det kommer en gjest eller fem også ? (et hint )


Det er så fin en vårkveld nå også, så jeg lurer på om det ikke er tid for en liten tur akkurat nå, i solnedgangen !!

Ha en kjempefin 17. mai alle som kikker innom :o)

Ingen kommentarer: