søndag 17. mai 2009

17. mai - er vi så gla'i

Vel hjemme fra 17. mai - feiring på hytta.


Lørdagen var litt ustabil når det gjaldt vær, men det klarna opp utover eftan, og Broder'n, Gubben og jeg avsluttet dagen ved bålplassen ! Med Zinzano i glasset og teppe rundt skuldrene !!



Men sommeren går så fort at en må benytte alle mulighetene til å være ute.

Vi våknet til strålende sol i dag tidlig, så etter en rask frokost dro frua på tur innover mot fjellet, med fotoapparatet skuddklart !

De nye gummistøvlene måtte testes ;-) Her en rast i/ved bekken som renner ned mot Kimetjern
Gauken gol i lia ovafor hytta da jeg gikk, og jeg tenkte at jeg skulle komme litt nærmere da jeg kom litt oppi åsen. Men den gang ei, da blei den helt stille ;-/

Men de andre skogens fjærkledde dyr holdt konsert for meg hele runden !!

Kimetjern glitret i solskinnet, en gammel båt lå ved vannkanten og innbød til en hvilepause. Ikke til en rotur, til det var den i alt for dårlig forfatning !


Nede ved utløpet lå brua vi lagde, men ikke fikk benyttet. Men i dag kom jeg lett over, ingen flom der nå nei !

Jeg hadde håpet å se noen dyr, elg, rådyr, orrhane e.l. Men alt jeg møtte på min vei var denne:


Den var ganske liten, men tøff ! Den spilte med tunga da den krøp i sjul ved veikanten, jeg rakk såvidt å få knipset !

Og ellers var det jo forskjellig som festet seg på linsa:


Sjøl en gammel stubbe blir himmelhøy i maurperspektiv!!

Merk blåbærblomstene. Håper det blir masse bær til sommeren !


Dette tjernet heter Svarttjern, men i dag var det helt blått ! Før sto det tett granskog rundt, men den er borte. Mulig at det er grunnen til at det ikke er "svart" lenger ?

Vel hjemme på hytta var det en liten hvil, før middagsgjestene kom: Kari og Odd. Som vanlig med veska full av medbrakt, kjøttkaker og rabarbrasuppe denne gangen !!

TAKK for laget ;o)

1 kommentar:

Stormel sa...

Hei! Tusen takk for koselig hilsen på mail på fredag! :o) (Jeg prøvde å svare på mailen, men den gikk ikke igjennom denne gangen heller!)