torsdag 18. desember 2008

Stemninger






Det er bestandig spennende å gå i skogen. En trenger ikke gå så langt, man må bare legge merke til det som er rundt en.

Farger og stemninger skifter hele tiden. På noen minutter har hele området skiftet karakter. Her på denne strekningen går jeg tur flere ganger i uka, så sant det er framkommelig med og uten ski !
Denne stien ser litt hemmelighetsfull ut synes jeg.
Jeg har tatt masse bilder herfra ingen er like !
Samme vei, noen få meter unna, her er det lyst og "Optimistisk" ?


Det beste jeg veit er å gå slik å fundere la fantasien få fritt spillerom !
Dikte opp ting !


Kanskje noen gikk her for trehundre år siden ?
Kanskje de bodde der jeg bor, eller på nabogården ?
Det er i alle fall helt sikkert at den gamle ridevegen gjennom Numedal gikk nettopp her, opp bakkene fra Kleiverud forbi Berget, over myra her som var lagt med kavler, forbi sommerfjøset vårt og ned til tunet hos oss
Der skal det etter sigende ha vært skjenkestue for landeveisfarende på 16-1700 tallet. En høg ås som er like ved her heter Tutaråsen. Der sto postbæreren og blåste i posthornet for å varsle at han var i anmarsj. ( Fortalt av Knut Juveli på -70 tallet)

Ingen kommentarer: