søndag 21. desember 2008

Værmelding, med mer.




Ja, nå har jeg skjønt det, jeg skal bli Rollags svar på YR.no !!

Jeg skreiv at det skulle bli mildvær og vind når skya blømde mot sør- vest om kvelden

Og jamen stemte det. Natt til i dag var det skikkelig vindvær og +4 grader i dag !!

Det blåser enda så det uler rundt hushjørnet, ush... jeg liker ikke vindvær, og forresten så er det ikke bra for gikta :-((



Det var såpass til vær i natt, at de "tre bukkene bruse" som har fått æren av å ønske velkommen til Bromsdalsfolket i julen, ute på svala, har søkt ly under brua, hos trollet, mens uværet står på ! Nissen som sto ved siden av har også måttet søke ly i småskaugen rundt omkring !! Heldigvis traff han kjente så han slapp å sitte alene borti der !



De tre bukkene blei med oss hjem fra Danmark da vi var der for et par uker siden. De følte seg straks hjemme her oppi skogen :-)

To hvite fine lam blei også med, men de er kattene etter til stadighet, så de har krabbet helt innerst i fjøset, hvor ikke katteklørne kommer til ;-(



I dag har vi vært på den sedvanlige tante/onkel turen. En dag før enn beregnet, men vi får hjelp i huset i morgen og da må jeg være hjemme å passe på !! Heldigvis var alle tre friske og raske, alderen tatt i betraktning, så det var bare hyggelig å komme til dem


De er jo ikke noen ungsauer akkurat, tilsammen er de vel ca 240 år !!!! Men humøret har de beholdt, vi fikk tid til å mimre litt om "gamle dager" og da kommer de morsomme historiene fram. Heldigvis er vi mennesker innretta sånn at vi helst husker det gode (I hvert fall de fleste som jeg treffer)

I kveld har jeg laget medisterkaker og tre fine brød med nøtter og solsikkefrø i. Håper de smaker like godt som de ser ut :-)

Nå er det godt og vel midnatt så man får vel ta senga på ryggen som kjerringa sa - Hi-hi

PS. det nederste bildet er ikke onkel Einar altså ;-O







Ingen kommentarer: