mandag 8. desember 2008

Danmarksturen















Ja-ha så er vi tilbake til Gamlelandet.

Som dere ser så var det Jul på Tivoli

Alt, fra trær til hus og gamle kirkebygg var staset opp med lys, det tusset av mennesker, barn, barnevogner og hunder (i band) :-)


Vi blei helt overveldet og shoppingen besto i nye batterier til fotoapparatet. Men vi vandret rundt og så på all stasen. Men, sa våre følgesvenner, det hadde vært mye mer før, nå var "finanskrisen" skyld i at det var bare halvparten så mange lys rundt omkring


Vertene våre Christel og Peter gjorde oppholdet til et eventyr fra ende til annen. Vi fikk deilig mat, dansk morgenmad, frokost og middag. Kaker og kaffe så ofte vi ønsket og "en lille en" fulgte med til det meste ;-)


De tok oss med på Museumsvandring og julemesse, på konsert i den lokale kirken, på handletur i byen , vi fikk besøk av min gamle tante og mannen hennes, 85 og 90 år, men kom med tog og buss inn til oss. Sprekt gjort


Her er Onkel Peer og tante Asgjerd,

Asgjerd er min mors yngste søster. Peer ser veldig dårlig, men er frisk, går tur med hunden to ganger om dagen og følger med på radioen.

Søndag var Christel og jeg på besøk i det lokale museet, hvor det var julemesse. Vi ville også gjerne se i de gamle husene som var to tre hundre år gamle, men de var ikke åpne da fikk vi høre. Så fortalte Christel damene at jeg jobbet på et lite museum i Norge,da sa de at vi naturligvis skulle få se!


Og der var det fint og der kunne vi lære mye om utstilling og lagring. Et lite hint om studietur !!!!





Det var ikke særlig vinterlig der nede, noen av rosene blomstret enda, ved en vegg fant jeg japanske lykter . Vi har bestemt at neste gang vi skal nedover må det være sommer, så vi får se hagen i fullt flor :-)


Disse fire dagene gikk bare så alt for fort, plutselig så var kl.06.30 mandag morgen og vi måtte komme oss ut av dynene for å dra til Kastrup. Til flight 921 til Oslo







2 kommentarer:

TvT sa...

Dette så jo herlig ut. Trodde det var en svipptur nedover jeg. Artig å møte tante Asgjerd og Peer tenker jeg? Lenge siden vi var der på besøk. Kanskje til sommeren. Snakkes - ps det er kaffe i Veggli også. ha ha Klem fra meg

Mormor sa...

Ja da jeg veit det er kaffe, men er det graut der ??????
Kanskje bløtkake og hvis du er snill ;-)