søndag 5. juli 2009

Søndagskvelden


Endelig kom regnet !! Nå lukter det friskt og grønt ute, og vi kan bevege oss uten å bli svette og oppgitte !!

Det er det jeg sier; Vi er ikke laga for slik temperatur her oppe i det høye nord ;-)

Peonene derimot har det nok helt motsatt, de sto flotte og struttende i solnedgangen i går kveld, nå har de bøyd seg ned i vekta av en masse vann !

I går lørdag, var det loppemarken på Bygdetunet, det var Bygdekvinnelaget som hadde stelt i stand. Det var fullt av folk på tunet, og de aller fleste kom ut fra låven med fullstappede bæreposer !

Merkelig det der, vi har alle nok av alt i skapet vårt, men alle finner noe en trenger når en er på loppemarken !! Sjøl fant jeg ei fin lita mugge som bare måtte bli min, like etter fant jeg et krystallfat som jeg bare måttte ha, sånt med fire "rom" som er perfekt til å legge salat på, så kan folk blande og plukke som de vil, og ingen har grunn til å si at de ikke liker salat med feks. paprika i !!! Gubben har nok blitt litt påvirket av dekketøymanien min, så han fant seks fine Figgjotallerkener, og en "ny" hårklippemaskin, nå gjenstår bare å finne en som kan bruke den ?!?

Men, det finnes nok det også. Og så like før jeg skulle gå, fant jeg tre fine "hanetallerkener"

Akkurat de jeg ikke har på Frili ! Der har jeg bare noen andre, med høne på og de må så klart få seg en partner ? Hele handelen kom ikke på mer enn hundreogtjue kroner, vel anvendte penger, og det går jo til et godt formål !

Etterpå blei det tid til å stikke innom fotorommet å gjøre ferdig bildeserien som skal brukes til neste helg. Må brenne den, og skrive en tekst på papir, som kan leses opp under fremvisningen. Det er tekst på, men litt lite kanskje ? Vi får se under "prøvesendingen"

I dag har vi og noen venner fra Flesberg vært på vår årlige tur til Imingfjell og spist nydelig fjellmat. Ingen kan lage til ørret-retter slik som de der oppe. De stekte ørretfileene får virkelig bein å gå på !! Sjefen rekker nok ikke annet enn å steke fisk og bære inn nye fulle fat, så lenge det finns gjester i kafeen ;-)
Været var vått og grått, men flott likevel

Tidlig i morra går turen til Tønsberg, må ta bilde av skuldra som ikke vil bli bra etter påskeskituren :-((

Jeg har fått med meg ei venninne, så vi greier nok å gjøre det til en fin og trivelig tur tenker jeg !!

Så Tønsberg: Here we come ;-)

Ingen kommentarer: