lørdag 25. juli 2009

lørdagsnatt...



Denne lille krabaten har flyttet hit til oss, det skal bli den nye elgefinneren på gården , forresten så heter den Kira og er en liten damehund

Det var mye nytt å forholde seg til for en liten krabat. To kattepuser, en stor og en liten. En gammel elghund som bjeffet bare den kom i nærheten, tre barn og fire voksne mennesker.


Men den vesle dama tok alt med stor ro. Det gikk ikke mange dagene før den var bestevenn med veslepus, og overnatta i samme kurv som den.


Gråpus, også kalt Skipper'n er mere avmålt, freser bare Kira kommer i nærheten ;-(


Gamle Ruben ser på hvalpen med stor overbærenhet, han er med på leiken bare for å være snill ser det ut for !!!



Ellers går tiden med til bærplukking, vi har vært på to molteturer

Og jamen har det blitt en to - tre liter molter i fryseren.

Med andre ord; juledesserten er i boks !!

Og blåbæra blåner i skogen, den er stor og fin i år. Jeg har en liten plan om å hente hjem ei bøtte blåbær i løpet av helga !

Blåbær er sunt for store og små, smaker dessuten fortreffelig til pannekakene om vinteren ;-)


Ikke nok med det - Jeg fant årets første kantareller i dag også.


Det passet bra, for vi fikk besøk og da er det kjekt å ha litt ekstra til kveldsmaten !!


Nå har såmen de sjeldne vaniljerot-blomstene dukket opp igjen også. Så dem i dag da jeg plukket sopp. Det er noe rart med dem, de har ikke vist seg de første tredve åra vi bodde her.

Men nå så jeg dem for annen gang, den første var for tre år siden, det store flom-året, da var det massevis av dem oppi skogen her. Nå så jeg bare noen få på et sted ved veien.

Merkelige planter, må lære litt mer om dem....

Nei når er det blitt lørdag, og jeg har litt å gjøre i morgen

Det er vel best å ta senga på ryggen ;0)

Ingen kommentarer: