lørdag 4. juli 2009

Fredagen


Tok en bitteliten gåtur i gårkveld, Som vanlig var kameraet med !


Da jeg gikk forbi disse stråene kom jeg på ordtaket "Høyt på strå"

Ikke veit jeg opprinnelsen til dette, men her ser det ut som om man kunne vært "høyt på strå" Men jeg så ingen ;-)

Forøvrig lysnet utsiktene for å få til et slideshow til neste lørdag seg betraktelig. Olav kom innom og fant et bildeprogram på maskinen som ser ut til å kunne vise "store" bilder uten plunder, takk og pris !! Jeg så litt svart på det ei stund da vi fant ut at Movie-maker ikke ville ha bildene våre.


Jeg fikk navnet og nummerert 100 bilder, og har bare ca 25 igjen Så må tekst på, men det må vel la seg ordne greit, det var i allefall en kommandolinje der som het "tekst"

Utpå eftan fikk vi gjester fra Nannestad, og kvelden blei tilbrakt på verandaen, med god mat og drikke. Nabofrua stakk også innom og blei sittende en stund. Myggen prøvde seg, men med endel myggelys og røyklegging av området, fikk vi holdt dem på avstand.

Observerte at ripsen har stor kart, det har vel blåbæra også, tydelig tegn på at det går mot høst! Nå må vi bare nyte sommeren mens den er her.


I dag var jeg først til Rødberg til fysioterapi, Driver og får "trykkbølgebehandling" av skuldra mi. Fryktelig vondt, men den har blitt bedre, så da må en vel holde ut plagene :-(

Bergfruene henger fremdeles i full blomst ved Norefjorden, enda større nå enn da jeg tok bilde av dem for en stund siden.

Så var det hjem til "brunch" med gjestene, og ta farvel med dem for denne gang.

Etter endel sløving i varmen, dro jeg opp til fotorommet og skreiv ut noen bilder, satte på rammer på en tre fire stykker, som vi skal ha som "reklame" på Bygdetunet denne helga, for det som skal skje neste uke. og var oppover med dem.

Nå i kveld kom det jamen ei lita regnskur her også, vi har sett det har gått skurer rundt i åsene, men her har det ikke kommet noe før.

Det var jo ingen rotbløyte dette heller, men alle monner drar, sier folk !!

Det blei i allefall frisk og god luft etter regnskura.

Ingen kommentarer: