søndag 26. juli 2009

Søndag kveld

Så var denne helga over, den har vært, for meg, ei trivelig helg.

Lørdag morgen hadde jeg god tid, trang ikke stresse for å komme

meg avsted til Bygdetunet kl. 0900 som jeg pleier !

Jeg hadde bare bildene å tenke på, og det hastet ikke før ved tolvtiden

Denne lørdagen var det hest som var hovedgreia på Tunet, det vrimlet av hester og jenter, noen få karer var også med, det var mulighet for å få en ridetur, og en tur med høyvogna. Og det var mange som ville være med på det.

Rømmegrøt og pølser, vafler og kaffe fikk bein å gå på

Noen få stakk innom bildeutstillingen, men det var ingen som ville gjette på gårdsbildene. De fleste som kom ned var enten nye Rollagboere eller tilreisende og da blei det litt vanskelig med bilder som var opptil førti år gamle.

Men bildeserien "Fra vogge til grav" var det flere som så på og kommenterte

Mens jeg satt nedi låven fikk jeg besøk fra Danmark og Hokksund. Det var hyggelig. De slo seg til ro på tunet et par timer, deretter dro vi til Broms og spiste middag . Gikk tur i skogen, plukket sopp og prata. Spiste kake og drakk kaffe. De fikk tilbud om overnatting på stabburet, men den noe tilalderskommende onkel som var med ville hjem for natten, så da må det bli en annen gang ;-)

Søndagsmorgen opprant med sol fra blå himmel. og det var tid for blåbærtur :o)

Kristina og jeg tok med bøtter og spann og dro avsted. Bær var det i massevis,

men så er det den gamle krokete ryggen da den blei jo vond etter to tre liter ;-(

Kristina tok bilde av blåbærstedet vårt ;-)

Vi satte oss på en stein og spiste nista vår og tok ei lita økt til, men da ringte heldigvis telefonen og vi blei bedt på middag om to timer !!!


Så da var det rett hjem og i dusjen, på med klær uten blåbærflekker, og så på biltur til steder vi ikke hadde vært før. God mat og koselige folk ;-))

Vi tar gjerne turen om igjen...


Ingen kommentarer: