mandag 5. januar 2009

Søndagstur



Ingen vet hvor haren hopper ? DET veit jeg nå !
Denne haren hoppet rett igjennom Sledasmetten ! Det ser vi jo tydelig.....

Og den andre haren hoppet oppover åsen ved Kleiverud ! Bare se her :-)



Jeg tok en tur til Kleiverud i det fine været på formiddagen i dag. Det var nysnø, og mange forskjellige dyrespor å se :o)

Harespor var det nesten hele veien, og på Bergmyra var det spor etter snømus, (det sa Olav i alla fall) ! Det var bittesmå spor som dukket opp av snøen ved et lite furutre, gikk over til andre siden av vegen, hadde tydeligvis gnaget/snust på noen kvister der og ruslet tilbake til utgangspunktet.

Det fantes noen elgespor også, men de var nok litt eldre. De hadde krysset Bergmyra før den siste snøen. Hjortene har besøkt oss i dag også !

Må virkelig si at jeg føler meg priveligert som har alt dette rundt meg, hvor mange i Norge, for ikke å si Verden, kan ta seg en tur bortved jordeskanten å se på sånt ? Hvis jeg hadde vært utstyrt med litt mer tålmodighet så hadde jeg kunnet ta bilder av dette også ! Men jeg ser ikke helt meg sjøl sittende time etter time under en barhytte ventende på en elg eller en snømus !!!

Glad jeg har god fantasi, så kan jeg jo forestille meg åssen det er ;-)

Vinteren er så vakker om dagen, blåtimen varer til langt på dag,

og solen spreder sitt gull på sky og bergets topp !!!

2 kommentarer:

Jorun sa...

Hei og takk for besøket i går! Nå har alle "unga" reist og gamlingane sitter igjen alene. Kopierte bildet av Sindre som spiser kaker, så nå har Olav et flott bakgrunnsbilde på PC'n sin
:-)

Mormor sa...

Fint ! jeg sender noen av de beste opp på mail Så kan de se om det er noe som er OK ;)