torsdag 22. januar 2009

Morgenrøden


Dette er østhimmelen i går morges, det var aldeles utrolig fargespill ca 1/2 9 da jeg kjørte til Rollag


Vi var på jobb i fotorommet, mest rydding av nytt rom i går. Jeg prøvde å gjøre meg kjent med den nye PC'n men det gikk heller kleint ! Fant ikke de gamle kjente kommandosymbolene, så fåglarna veit hvor det blei av bildet jeg scannet ????


Men av erfaring veit jeg at de er et eller annet sted :-/


Vi fikk gjort en god del med regstrering og opplysningsarbeid da. Det er tidkrevende, men nødvendig ! Såkalt papirarbeid ...


Men vi har så mye å ta av, at vi kunne sikkert holdt på hver dag, og enda hatt jobb i årevis, bare synd at det er gratisarbeid, ellers kunne vi sysselsatt mange vi :o) Flere gamle bildesamlinger, flyfoto, og andre gårdsbilder, folkelivsbilder finns det noe av, men det vil vi gjerne ha maaange av! Viktig lokalhistorie. På sikt bør det jo legges inn dokumenter og protokoller, leste på nettet at Trond Giske lover ut mer penger til kultur, kanskje det ramler inn noe til dette formålet også ?


Dagen i dag har vært hviledag, stort sett. Godt det au...
På dette bildet er det min svigermor som er Rakstekjerring !

Skal på møte med Styret i Venneforeningen i kveld, må vel begynne å tenke på sommeren, og naturligvis årsmøte, det er snart !!





Ingen kommentarer: