søndag 24. januar 2010

Min fredag

Skulle bare en liten tur opp til hytta på fjellet, for voksne og barn i nabohuset ville gjerne opp dit på kvelden , og da er det godt å komme til varm hytte !

Det var 35 cm nysnø og alt var hvitt !!!! Ikke tegn til løype noe sted!
Jeg er jo kjent på vegen, og sikten var ganske bra, så tvers over vannet noen ganger !

Så jeg la iveg. Når jeg så meg tilbake var dette alt jeg så Denne strekningen tar som regel 20 minutter, men i dag gikk det mye lenger tid, nesten det dobbelte
Men du verden så mye flott å se på, jeg måtte stoppe flere ganger å knipse og forevige det jeg gikk forbi

Trærne var dekket med et tykt rimlag og var som reine kunstverkene der de sto, ja mye bedre naturligvis ;)Til og med hytta var dekket av rim

Og furukvistene er et kapittel for seg: Ytterst der hvor knuppen til neste års-skudd sitter er det aldri rima, den produserer varme for å holde vekstprossessen igang:)
Her så jeg mange "ansikter" bamser troll ugler m.m.

2 kommentarer:

Stubbetufsa sa...

Nydelige frost- og snebilder, mormor!
Jeg vet ikke, jeg liker jo ikke vinter, men jeg elsker trær med sne på!
Klem!

Bestemor Drillo sa...

Vakkert er det som et eventyrland !
Jeg har vært ute i dag og tatt noen vinterbilder ! 10 gr.minus og strålende sol ! Ha en fin kveld !
Klem!