søndag 17. januar 2010

Søndasprat


Ut på tur, aldri sur !! Her er jeg på trugene mine, Ikke dårlig, stilen kunne kanskje vært bedre, så jeg da jeg sammenlignet med lærermesteren, men så er det muligheter for framgang !?!

Veldig all right å gå på truger, da har en kontrollen på beina sjøl,

i motsetning til ski, de gjør ofte som de vil

I alle fall i nedoverbakker, og tildels i oppoverbakker også ;)

Uansett så var det deilig å være ute i går, ca. fem minus, lett snø, vindstille. Kan ikke bli bedre !

Svigerbarnebarnet mitt er "trugelærer" flink sådan, venter på meg når jeg blir etter, gir meg en hånd når jeg trenger det ;)

Dattera mi spurte hva svigerbarnebarn var for noe ? Jeg veit ikke noe bedre navn på den som er samboer med barnebarnet vårt :
Barn > svigerbarn - - Barnebarn > svigerbarnebarn - Enkelt ?

Hun brukte staver, så i dag skal jeg finne fram mine og se om det er bedre. (Har hørt at eldre personer bør trene balanse også ) ??


Så vi får se. Etter en god hvil var det på med gåbortklærne og ta turen ned til gode venner til rakfiskmåltid ;)

Det er snadder, Viddas egne gaver til menneskeheten ( mest her i Dalen kanskje) Men godt er det uansett.
Akkurat her og nå nyter jeg søndags-stillheten; Gubben ser på sporten og jeg sitter her, som vanlig ;)


Nå er det bare minutter om å gjøre så er det på med støvla og ut på tur, må gå opp løypa fra i går, det snør ganske mye og da gjelder det å holde veien åpen !!
Utafor vinduet mitt er det yrende liv i fugletreet, de kommer i flokk og følge når det er uvær, sikkert vanskeligere å finne mat i skogen da
Men vi så rester etter rognebær under trea i går, så de har vært rundt og forsynt seg av de frosne bæra.

Og hva sa jeg i høst ? Mye rognebær = mye snø = mat for fuglene.

Dermed erklærer jeg den spådommen for RIKTIG ;))

Det er kanskje ikke så veldig mye snø, men den som er, har festet grepet om greinene så de har en tung bør i år !

Og det blir fine bilder av slike værforhold,

så apparatet må med i dag også

HA DET !!!

3 kommentarer:

Stubbetufsa sa...

OK, jeg må vel ta trugene fatt, jeg også. Jeg har sittet i stuevarmen lenge nok...
Angående svigerbarnebarn, så lurte jeg også, greitt med en forklaring!
God søndag!

Kari bloggside sa...

Svigerbarnebarn er en flott tittel !!! Selv har jeg en svigervenninne ! ( hun er kona til broren til min første mann) . Truger er topp !!! Du er sånn superbestemor du !!

Bestemor Drillo sa...

Du er altså så sporty ! Svigerbarnebarn var nytt for meg , men med forklaring skjønner jeg !
Her sier vi Mye rognebær lite snø,
fordi rogna bærer ikke byrder to ganger! Jeg vet ikke jeg, men lokale tilpasninger er det nok!
Ha en fin ukestart !