onsdag 6. januar 2010

Onsdag


I dag fikk jeg en utfordring av Bestemor Drillo


Det var en

"sitatstafett" satt igang av

http://petunia



Jeg blei litt inspirert av Bestemor Drillo's innlegg og kom på denne fine svenske sangen som jeg lytter til så ofte jeg kan:


....visst gjør det ondt når knoppar brister....


Dette er den første gangen jeg prøver noe sånt, så jeg håper det er gjort på riktig måte.

I alle fall er det et godt forsøk ;)


Dagen i dag har vært gnistrende kald i Numedal som i resten av landet.


Her hos oss var det 25 minus på det kaldeste, men nede langs Lågen er det målt 30 blå grader flere steder.


På formiddagen var det fotodag, årets første. Vi satser på et effektivt år, med gode resultater på nettsidene som vi prøver å lage !

Denne dagen hadde vi fått inn flere private bilder, med bl.a. skolebilder fra rundt 1910 - 20 og fra -50 åra. Bilder fra turer og fra tømmerfløtningen i Lågen som tok slutt for mange år siden. Spennende !

Og det beste med disse var at vedkommende hadde navn på mange av de som var med på bildene ;)


Og som et fantastisk puktum på dagen var jeg i Stavkirka og hørte på Draumkvedet. Framført av et lokalt kor med solister. Flinke var de, de sang så vi glemte at det var kaldt som bare det inne i kirken ;))

Prøvde å ta et bilde, men kunne ikke bruke blits, så det blei ikke særlig bra, men stemningen kan anes !!

God Natt !!

1 kommentar:

Bestemor Drillo sa...

Den løste du fint ! Det diktet eller sangen du valgte er også et av mine yndlings dikt ;) Kaldt er det også her nede, gradestokken har satt seg fast på ca. - 20.
Ha en flott vinterdag oppe i eventyrlandet;) Klem!