torsdag 17. desember 2009

Torsdag



Soloppgang i Vrågå, Kira speider etter elgen sin. Borte ved høyre billedkant ved krattskogen der hadde hun sin aller første elglos tirsdag morgen. 2 1/2 time sto de der. Matfar var veldig stolt !!

Det var for såvidt vi andre også ;))I dag var det frokost hos Sølvi klokka halv ti. Det var en vidunderlig vakker soloppgang mellom ni og ti i dag. Jeg måtte stoppe bilen og gå ut for å ta bilder !! Dette er fra gårdstunet hos Sølvi.


Vi var fem unge damer, pluss - minus 70 år. Det er en fiiin alder ;))

Skravla går !!

Vi sveipa såvidt innom lokalpolitikken med politikere som vil ta skolen vår. Vi vant første runde, men foreløpig på lånt tid.

Nede i København driver de høye herrer og "redder" jordkloden med "klima-avtaler"

At de har et eller flere privatfly hver seg bekymrer visst ikke de samme høye herrer

Forstå det de som kan. :o(

På hjemmefronten drar det seg mot jul, tre store kasser med nisser og sådant mer gjorde sitt inntog for noen timer siden. I mellomtiden har jeg vært på Lampeland og spist julemiddag, herlig ! Men er glad for at det blir med denne ene nå før jul, det er kraftig kost !


Apropos nisser, denne sto og ønsket meg velkommen nede hos Kari i dag, kjekk kar, men han virker litt usikker på om jeg får slippe inn ?

Han sa ikke noe da, så jeg bare takket for at han poserte for meg og gikk rett inn ;)


Det har kommet et lite snødryss siste natt, og skogen står julepyntet

Men nå er det like før nissene flytter inn i skatollet !!!! Ha det....

4 kommentarer:

hildelou sa...

Hei Mamsen

Så fint bilde du hadde fra tunet til Sølvi ;) Knallbra!

Kan jeg låne krumkakejernet ditt forresten?

Mormor sa...

Selvfølgelig, veslejenta !!

Stubbetufsa sa...

Koselig frokost med dere småpiker!
Jeg liker godt den litt lekne stilen dere har, i all fall forteller du lekent!

Bestemor Drillo sa...

Hei igjen!

Du bor i selve eventyrlandet du!
Jeg kan av bildene dine føle roen!
Nydelig! Du har så rett, vi damene rundt 70 har mye ugjort enda!
Ha en nydelig helg du og dine