tirsdag 22. september 2009

tirsdag - enda..



Det er seint på tirsdagskvelden, Jeg sitter og "leiker" meg med min kjære PC.

Det er ganske utrolig at jeeeg har blitt så betatt av denne maskinen !

Da de var nye, på 90- tallet engang sa jeg: -Dette er noe forbaska tull, snart kommer alle til å måtte spørre datamaskinen om å få gå på do....-
Ungene bare lo av meg, -Nei dette var veldig nyttig, og man blei da ikke avhengig av no' sånt -


Jeg veit ikke jeg, avhengig ? Men det er jo bare såvidt en ikke får abstinens hvis nettet er nede noen timer ????

Ja, ja det er jo koselig da, å titte innom facebook for å se om det er noen kjente som er "på"

Eller å se på nyheter fra både nabobygder og det store utland, både titt og ofte ?

Se på bildene som leserene sender inn, og se om vårt eget har kommet inn ???

Jeg liker det, og det må jo være en fin hobby for alle som får litt for god tid, feks. når de går av med pensjon og lign.


Ja, ja det var noen nattetanker, det blir noen av dem når man kommer til skjels år og alder, trenger liksom ikke så mye søvn lenger, og når man ikke sitter og strikker da så blir det noen timer som må fylles !!


Egentlig kunne jeg sikkert vasket, ryddet, pusset og stelt i huset vårt !!! Men det virker så unødvendig, etter en time er jo oppvaskbenken full og etter to dager er jo golvet fullt av rusk og rask som blir med oss inn når vi har vært ute en tur ?!?

Så derfor sitter jeg her, og når jeg ikke sitter her er jeg som regel ute i skauen med fotoapparatet i handa ;o)
Forresten så skal jeg på "jobb" i morra (fotogruppa), da blir det jo straks mer å fylle tiden med !


Kan anbefales til alle som har noen timer ledig: Begynn å samle på gamle bilder, skanne dem og sett på navn og årstall !! Rundt i de tusen hjem finnes masse bilder, gamle album osv.
Men veit vi navna på noen av personene ? Det er veldig viktig, bilder er ikke verdt mye hvis vi ikke veit hvem som er avbildet. Moro og lærerikt og spennende Slenger inn noen eksempler jeg....
God natt !!!

1 kommentar:

Kari bloggside sa...

Du har så rett !!! Har masse gamle bilder liggende og planen er å scanne dem og få på de opplysninger en kan før alt går i glemmeboka !! Stå på !!! Dere er flinke !