tirsdag 29. september 2009

Tirsdag


Det er tirsdagsmorgen, stille i huset etter at jeger'n har dratt til skogs, og den vesle nattegjesten har gått hjem.


Den vesle gjesten, som førøvrig var Kristina, har akkurat løst lese - og skrivegåten, så nå skriver hun lapper og lister og henger dem opp rundt på dører og vegger ;-)


I dag var det litt mer avansert: hun lagde bursdagskort ! På den vanlige rive-ut-sider-blokka, men altså bursdagskort. - Du kan sende dem til noen som har bursdag - ærklærte hun da hun forsvant ut av døra !!

På bildet er hun i full gang med å ause vann fra "badedammen" de har laget oppe ved hytta !

I dag skal jeg faktisk på jobb !! Idretts-skolen skal på besøk til Bygdetunet, og Per og jeg har blitt spurt om å fortelle litt om historien rundt det.


Må visst kle seg godt, det er et forskrekkelig vindvær, og det liker jeg ikke, jamen bedre med tordenvær eller slik vind :-(

Så må jeg kanskje være litt husmor i dag, de siste dagene har jeg egentlig bare vært innom for å spise og sove her i heimen !!!

Men det våte tøyet bør en nok henge opp på stativet inne, ellers fyker det vel bort til naboen ?!

Så spørs det om det blir noe vilt på jegerene i dag da ? I går fikk de en av denne arten ! De har over tjue dyr som skal felles, så det er langt igjen Men de koser seg med jakta, og ser vel ingen grunn til å få det unna på ei uke !

Nei nå er det "ut i solen og opp i trærne" Nesten da :-)

Ingen kommentarer: