mandag 20. april 2009

Søndagspuslerier



Ei fin vårhelg er over, sola skein fra en nesten skyfri himmel, og mens gubben dro på skytterstevne tok jeg en opprensk i hagen. Etter at vi fikk veranda på sørsiden av huset, har den utvidet seg dit også ! Et relativt stort område å holde i orden. Hagearbeid er moro det, bare man er sterk i armer og ben ;o/ men denne armen som jeg ødela i påsken, hemmer meg ganske mye. og for sikkerhetsskyld gled jeg på det våte gresset i går og fikk slått opp igjen skaden, så nå er den kjempevond, må visst ta en telefon til legen i dag, å høre om det er noe som kan gjøres :( Jeg er ikke så god til å gjøre ingenting ): Men det finns da lyspunkter ! I går dro Eline, Lars og Kristina og jeg på tur til Nore. Vi hadde med brus og kaker, og satt nede ved Lågen og spiste. Der var det masse rart å se. Vi fant hvitveis og trekløver og mange andre små planter som titta opp av jorda. Og Lars fant en stein som var en jernklump fra jernutvinningstida her i dalen. Det var i allefall spennende, den måtte han ha med hjem å vise pappa ;-)

Og vi fant trær som beveren hadde gnaget tvers av, og noen pinner som noen hadde spikket på !!!! Og, Lågen blei mye grunnere der vi sto, for det er sååå moro å kaste stein i vannet ;o)
Desverre hadde den glemsomme bestemora tatt med kamera uten batterier i så det blei dårlig med bilder. Men jeg fant noen "arkivbilder" av de samme personene !
Etterpå var det årsmøte på Grendehuset og vi gamlingene dro dit ! Vi var ikke så veldig mange, men nok til å få gjennomført møtet, og ha en koselig kaffestund etterpå
Det blir en aktiv sommer på grendehuset i år også, stadig noe som må gjøres, både ute og inne. Sånn er det å ha hus. Mye moro og mye arbeid.



Ingen kommentarer: