lørdag 18. april 2009

Lørdagformiddag

Ja, så er uka endt og penga tent, sa gutten !


Våkna i dag tidlig til strålende sol ! Hipp Hurra !! Tenkte jeg, nå blir det sikkert masse energi som smitter over på meg ! Det er liksom så kjedelig når dagen er grå :-(

Det varte helt til jeg fikk tatt lørdagsturen til Butikken, og lørdagsmorgenkaffen hos Jorun, da jeg reiste hjem igjen hadde skyene samlet seg fra øst, men men det går seg vel til. Skal ha gjester i kveldinga, da har man alltids en liten dytt til å få gjort noe fornuftig (som å sitte her å blogge feks. !)

Måtte ta en liten ullvask som har gjemt seg bort etter påske ? Nå blir det vel slutt på ullbukser og sokker og votter Da er det greit å få putta det i en plastkasse og satt det på stabburet, litt mindre som ramler ut av skapet når en åpner døra !!!

Forresten er det fint vær å jobbe ute i. Gubben satte en traktorhenger utpå tunet, så kan vi samle granbar og kvist og kvas oppi den, ettersom "snøen førsvinn" Det har faktisk gått fort med snøsmeltinga i år allikevel, enda så mye snø det var her. Krokusen, snøklokkene og blåveisen har blomstra lenge i solsida, nå spretter tulipaner og primulaer opp av jorda, moro å gå en runde om kvelden for å sjekke hvor langt de har kommet. Jeg er spesielt stolt av påskeliljene mine, de blir kjempestore ! Er visst jordsmonn for dem her

Hei, vi har visst fått et dompap-par som fastboende her ? Nå er de ute i fugletreet og finner solsikkefrø ! Vi ser ikke så mye til dem om sommeren Men kanskje de blir her i nærheten i år ?

Ja, det var en avsporing, de er rett utafor vinduet og titter inn somme tider !
NÅ SKAL JEG GJØRE NOE ANNET !!! Ha en fort satt god dag :o))




Ingen kommentarer: