søndag 12. april 2009

påskeminner fortsetter

Dette bildet er tatt for 40 år siden!!!

Helt utrolig.. Det er ikke fra påsken tror jeg, sjøl om det står det på teksten under bildet, etter snøen og dømme er det nok vinterferie. Men det var de samme personene som var på påsketur en måned seinere

Jorun, Turid, Arild og mamma ! Marit er fotograf

Pappa var med noen ganger, men han hadde ofte noe snekring eller vedhogst som måtte gjøres på hytta

Vi var på Frili hele gjengen, hver morgen var det på med støvler og ski, og så til Surtvarden(I alle fall når det var så fint vær) DEt var som regel kappløp om hvem som kom først til Varden. det gjaldt å legge en plan, den som gikk først og brøyta løype, blei ofte litt sliten, og slappa av da vi kom opp bakkene, da gjaldt det å legge seg først i sporet når det bare var en liten bit igjen av vegen bort. Synes å huske at det var Arild eller Jorun som var vinneren de fleste gangene (Jeg hører protester i bakhodet ;0 )


Husker dere at vi var ganske tørste når vi kom opp alle bakkene ! Og det var så djup snø at det var en meter eller to ned til vannet Da tok vi en snøklatt på staven og dyppet den ned i vannet, og supet i oss isvann fra den :o) Og når vi skulle ned igjen etter å ha travet rundt på Holtefjell... DE grusomt bratte bakkene, jeg blei etter bestandig.....


Og inne i hytta om kvelden alle de våte klærne som hang på snora, og måtte være tørre til neste dag ?? Men, vi synes vi hadde det bra sjøl om det var trangt, og kveldene gikk med til kortspill og yatsy Noen ganger var vi i Svarttjern og pilka, men jeg kan ikke huske at vi fikk noen fisk ? Kanskje jeg har fortrengt det, det var ikke no' moro å renske den bitte små tryta som avogtil forvillet seg på kroken !!



Det siste bildet er fra 1972
Jorun, Berit, Svein og Hilde pluss hundene. Hilde var så heldig at hun fikk sitte i en pulk som Onkel Svein hadde laget, da var det greit å komme seg til fjells !

Hm... Dette har visst vært noen skikkelige nostalgipåskedager for meg ?
Er det tegn som tyder på at jeg begynner å gå i barndommeneller ??
Tja, jeg var jo fler-å-tjue-år da dette pågikk så helt til barndommen har jeg ikke kommet (enda) God natt

Ingen kommentarer: