fredag 18. januar 2013

torsdag

 
 
 
Onsdag hadde jeg en avtale med min gamle kjære tante om at jeg skulle følge henne til Drammen sykehus. Det var på en måte en tankevekkende opplevelse.
Vi skulle ta drosje fra sykehjemmet hun bor på for tiden til Drammen for å sjekke øynene.
Det gikk jo greit, med endel venting selvfølgelig, det var da vi skulle hjem i drosje problemene startet
Vi fikk beskjed om å vente ved informasjonen, vi slo oss ned noen meter unna. De skulle rope opp navnet sa de, så vi ventet. Noen (mørkhudete) personer gikk rindt og ropte Hønefoss - Vestfossen- ol.
vi skulle til Hokksund så vi reagerte ikke. Etterhvert synes vi det tok litt lang tid og gikk til informasjonen og spurte.
 De visste ingenting, men sa vi måtte sitte inne i et avlukke bak dem og vente.  Jeg fortalte henne at vi hadde ventet i sju lange og sju breie, og forventet at bilen skulle være der nå, etter endel om og men kom det en bort til skranken og sa han hadde en fru nn. til Vestfossen.
Vi hadde rett navn, men skulle til Hokksund (Det finnes minst tre av dem på samme adr. ) men vi skulle altså til Sykehjemmet som har adr. Hokksund   Vi må dra nå - sa jeg, det er vel ikke andre med samme navn her i dag.  - da må vi ringe til kjørekontor sa mannen  (!!)  jeg blei litt sur og sa vi måtte komme oss avsted, for dama hadde det ikke godt, og måtte hjem og hvile.
OK- etter enda mer om og men-
 kom vi avsted, da med to personer til i bilen, med barnevogen !! som måtte sitte (vognen altså)
 i forsetet, vi andre blei stabla inn i baksetet i en iskald bil  !! Fra sykehuset !!
Får ingen greie på at det som regel er syke mennesker som må fraktes i drosje fra sykehus
og hvorfor får de ikke det ???
Jeg gir meg over - men regner med at det ikke nytter å bråke ????

 
Men da vi kom tilbake til sykehjemmet fikk vi utmerket behandling begge to, der ventet middag med
dessert til oss begge, og en liten pratestund før jeg satte kursen mot Dalen.
 Siden jeg nå nesten kjører forbi Frili, kunne jeg ikke la være å kjøre opp dit og sove der i natt.
 
Fyra dugelig i ovnen, og snart var det godt i hytta, varm kakao og dagens nyheter blei kveldskosen pluss gamle svisker med Jim Reeves  på CD. Kan'ke ha det bedre veit du :))
 
 
I dag tidlig lå jeg lenge, var oppe ved sjutida og fyra, fant noe å lese på og sovna som en bjønn til klokka var nesten ti :)
Ute var det minus åtte og nesten sol
 
 
Jeg tok meg en tur oppover traktorvegen Det hadde kommet bittelitt nysnø, og det var fint å gå i skutersporet.Sola var litt sjenert i dag og tittet bare såvidt gjennom skyene dann og vann
 
 
 
 
Men fint lys og snødryss på trærne skapte stemning
så jeg var ute i over to timer, vel tilbake i hytta, blei det litt mat og drikke før hvil og leseøkt
 
Og jamen blei det tid til besøk hos broder'n på veien hjem
Så nå kan helga komme her i huset, med utsikt til mere uteliv og godt vintervær
 
 
God helg :)

1 kommentar:

Mormor sa...

Ser nå at jeg ikke skulle skrevet "mørkhudete"
fordi det er sikkert mange "lyshudete" også som ikke har lært seg norsk språk og rutiner godt nok før de får jobb
Meget mulig han var dritredd, men kan de værsåsnill å bruke nybegynnere på enkle turer ???
Ikke med sjuke og gamle ?