søndag 20. januar 2013

Søndag

 
Ei vidunderlig vakker helg er over, Jeg fikk telefon fra veninna mi i Flesberg; vil du være med på hytta ?   Det ville jeg naturligvis, sier aldri nei til en tur til fjells :)
det var mellom atten og tjueen blå grader da vi kjørte oppover, men det er strøm der,
og varmeovener står på i alle rom
 
 
Vi var innom den store nye butikken på Rødberg og handla mat. diger butikk og masse folk, men vi fant da det vi skulle etterhvert.... det var seint på eftan da vi reiste oppover til Dagali 
og mørkt da vi kom opp. til kveldsmat hadde vi ost, kjeks og vin. gjett om damene kosa seg ;)
 
 
Lørdag morgen våkna vi til strålende vær, temperaturen hadde krabbet opp til 16 gr. og steg utover dagen, så ved tolvtida var det godt å være ute, jeg tok en laang tur, vertinna tok en litt kortere, og bilder blei det i den flotte vintersola 
bare rypene hadde gått før meg det jeg gikk, en brei  fin vei innover fjellet, antagelig laget for hyttefolk, men ingen hadde kjørt der etter siste brøyting
 
 
neste gang skal jeeg ha med ski, det er oppkjørte løyper og forholdsvis flatt terreng - så det er muligheter for gamle damer her også ))
 
 
På tilbakeveien hadde jeg flott utsikt til Hallingskarvet, som ligger ca tre - fire mil unna !
noen hundre meter til høyre for svingskiltet er bommen mellom Dagali og Vasstulan
 
 
Utsikt - hvite vidder så langt øyet rekker her ;)
 
Ha ei god ny uke !!

1 kommentar:

Livet i Nord sa...

Enda flere flotte vinterbilder fra deg:) Så mye snø dere har!
Jeg vurderte faktisk en skitur i dag, men det er ennå litt for lite snø i lavlandet her omkring.