søndag 27. januar 2013

Søndag

Så var helga slutt - ei riktig trivelig helg
Den starta egentlig for meg på torsdagskvelden, for da kom Kristina borti og lurte på om hun kunne sove her.  Det kunne hun naturligvis, og gråpus har heller ikke noe i mot det, da får han noe godt og varmt å sove på :)
 
 
 Gåturen gikk til Veslehytta som vanlig , Ved bekken på vestsida der er det masse is i år, lite tæle og mye vann i jorda lager flotte isskulpturer i bergveggen
Innen jeg kom hjem hadde månen kommet seg opp over Vrågå. Vi skimter "snøgarden" rundt, den varsler om snøvær om noen dager (Og riktig nok - på fredag natt snødde det, og har fortsatt siden) 
 
  På fredagskvelden dro jeg og tre  andre damer fra Dalen til Kongsberg kirke for å få med oss en Glogerkonsert i år også, prøver å komme meg ned dit hver vinter, det er så flott og stemningsfullt arrangert hver gang
På bilde over ser vi kirketjeneren tenne lys (han står i en stige) i de flotte lysekronene som er laget på Nøstetangen Glassverk for 250- 300 år siden !
Og musikerne innfridde alle forventninger :)
Kan beskrives med fire ord: Vemodig, vakkert, vilt og voldsomt !
Den sitter i sjela enda
Lørdag var det tid for trimtur igjen, da fikk jeg følge av våre gode naboer nede i bakken her
Det er så moro å gå tur med dem, vi har så mye å snakke om, og løser bestandig en masse verdensproblemer !!
Så neste gang disse ministrene lurer på noe, kan de bare ta en telefon til en av oss ;)) 
 
 
Lørdagskvelden blei vi bedt bort , men det får bli neste "nyhetsblogg"

1 kommentar:

Barwitzki sa...

Skolebarna til oss har vinterferie nest uke (2 uker) og jeg har barnebarn min her. Din første bilden minnet meg.
Så fin. Og konsert også.
Priser deg lykkelig med mirakuløse mennesker. Deilig hilsen til deg.
Og jeg har problem - jeg kommer :-)
Livet er fint. Stor klem til deg.