lørdag 5. januar 2013

Lørdagskvelden

Hei, den første uka i der nye året er gått, vi har vært i årets første bursdag, hos Knut som fyller 14 år i dag.
Masse penger og andre gaver, masse besøk av besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn. Og - masse gode kaker :)
Så nå trillet vi inn igjen og dalte ned foran PC/TV

Det nye året har startet både gledelig og trist.
En god og snill kar jeg har vært verge for i ca 20 år sovnet inn denne uka. En epoke er over.

 I går døde Bestemoren til et av våre barnebarn. Ei grepa dame som har satt spor etter seg her i livet
Hun har bodd i egen leilighet helt til hun kom på sykehus for noen dager siden. Og heldigvis kan en vel si, hun slapp å flytte på aldersheimen. Noe hun hadde liten lyst til, hun ville greie seg sjøl

I går startet dagen med legebesøk, og etterpå dro jeg på besøk til en gammel arbeidskamerat, vi jobbet på telefonsentralen i Svene i mange år. Og var bygdas hjerte kan en nesten si. Alle som skulle ringe til noen måtte innom sentralen for å få kontakt, bokstavelig talt, med den de skulle prate med !
Vi lærte på en måte landet å kjenne også, for om noen skullle ringe til feks. Tromsø, måtte vi vite hvilke byer og steder vi skulle gjennom for å komme fram. Faktisk ganske spennende jobb 
Nå er jo alt så enkelt, vi slår noen tall på mobilen, og kommer til Amerika eller til naboen på andre sida veien, enkelt og greit :)

Tilbake til gårsdagen, vi hadde en trivelig stund og timene fløy, det var langt på ettermiddagen da jeg kom hjem
I dag skulle jeg liksom rydde litt i skapet mitt, der fant jeg X antall påbegynte arbeider, mest strikketøy, men også noen  broderier, så hvis det er noen som føler seg kallet, bare ring så kan du arve noe :))
Av og til er jeg litt for "optimistisk" - som om jeg skulle ha tid til å sitte i sofaen og strikke ??  
Må jo ut i skogen og "opp i trærne" først, og så knotte litt på pc'n og evnt. kikke litt på tv. Og så har jeg jo masse spennende bøker som venter på biblioteket !!  Så da så.
Blir en kjedelig blogg nå, for jeg greide ikke å sette inn bilder, muligens kunne jeg bruke gamle, fra bloggen her. Men jeg må teste det ut først ??
Ha ei knakende god helg, den første  i 2013 !!

1 kommentar:

Barwitzki sa...

Jeg sender deg varm hilsen med solskinn og solskinn i hjerten jeg ønsker deg... komme og gå, av og til der er drøy. Men etter hvert kommer letthet igjen. Stor klem kjære Mormor