søndag 11. oktober 2009

Søndagskvelden



Ja, så er denne helga over, nå er vi snart midt i oktober, og halvveis i høsten ! Da oktober er slutt, går det med stormskritt til jul, og vips - så er det nytt år og ny vår !

Men enn så lenge får vi nyte høststemningen ute og inne.



Bildet til høyre er fra ryddesjauen fredagseftan. Da blei gammelt skrot til et flott bål i mørkinga !
Det er antagelig ikke lov, men jeg brenner nå litt rask nå og da)
Jeg har nemlig den teorien at er tingen allerede produsert, så spiller det liten rolle hvem det er som destruerer dette stoffet ??


Uansett, det blei ryddigere inne og guttene følte seg veldig nyttige mens vi jobba med ryddinga.


Og på lørdags formiddag var begge to med og pakket elgekjøtt, skreiv på pakkene og fikk det ned i fryseren ! Flinke gutter ! Derfor blei det kosetur til Vertshuset etterpå, med pølse og pommes frites og is.
På veien nedover igjen stoppet vi ved den nye Bruhaugbrua og tok noen bilder. Brua blir fin den og da vi sto der kom jeg på de berømte ord fra månelandingen !

Her lett omskrevet: Et lite steg for menneskeheten, men et stort steg for Rollingene !!!
Nå går det an å kjøre både lastebil og buss her !


Den aller første brua blei bygget på 1820 tallet, den nåværende blei satt opp av jernbanebyggerne i 1927 og altså nå, denne nye fine brua som skal åpnes snart !

Her ved Bruhaug ser vi tydelig hvordan verden (Rollag) forandrer seg; på den ene siden ny bru, på den andre siden en gammel ubrukelig jernbanetrase ;o/


Litt synd egentlig, at Numedalsbanen fikk så kort levetid, men vi er jo alt for få innbyggere til å holde liv i en slik blindtarm av en bane :(

Søndagen opprant med regn i store mengder. Oppi åsene rundt her lå snøen, men den holdt seg på avstand heldigvis !

Jeg hadde diverse saker som skulle til Frili, propan og et lite skap og noe småtteri.
Så jeg trosset uværet og dro avsted. Og jamen fikk jeg beiset skapet og skrudd det opp på veggen, stablet opp utemøbler, og hengt ut mat til meisene.
De merker når jeg kommer til hytta tror jeg, det kan være ganske stille rundt der når jeg kommer, men etter å ha fyrt opp i ovnen, og røyken legger seg rundt i skogen kommer de og "skriker etter mat" I alle fall høres det sånn ut ! I dag hadde jeg bare med en gammel kneip som jeg delte opp og la i matfatet der. Må vel kjøpe en stor pose med frø og få opp senere. Det er så trivelig å ha litt dyreliv rundt seg. I sommer har det vært en eller flere elger som har holdt til i nabolaget også, men jeg har ikke vært så heldig å få øye på dem ! Men kanskje en vakker dag ?
Her et bilde fra hyttevegen med regn og tåke !

Som om ikke dette var nok, i kveld har vi vært på nok en bursdagsfeiring i Veggli. Denne gangen var det Live som skulle feires.
20 år, utrolig som tida flyr ! Gode kaker, og hyggelig lag. Og vertinnen viste bilder og film fra Svalbard og Finnmark flotte bilder som ga mersmak og lyst til å reise nordover for alle som så på :) Takk for laget !!



Ingen kommentarer: