fredag 9. oktober 2009

fredag


Fredag formiddag, har egentlig ikke noe å skrive om, men jeg har en feriedag i dag, så noe må jeg jo fylle tida med ;))


Kjekt med det, når man er pensjonist kan en jo bestemme sjøl når en vil ha en fridag eller to !


Det er stille på gården, begge karene er på jakt, de sitter vel på hver sin stubbe og venter på elgoksen ;O Jeg har jaktradioen på og følger med, men det har vært dårlig hittil.


Gårsdagen gikk med til bytur på formiddagen og helselagsmøte på eftan.

Koselig med helselagsmøter, men jeg er ikke helt sikker på om vi får så mye igjen for alt arbeid og penger vi legger ned i slike foreninger. Det hele blir jo styrt fra Oslo eller en annen storby, det sitter masse folk på noen kontorer og finner på emner som vi kan samle inn penger til, men hva kommer ut av det ?? Annet enn noen overskrifter her og der om at det er startet en stavganggruppe her og en seniltrøstegruppe der. Det lokale laget her i bygda har jo vært flinke til å sponse tiltak på Bygdeheimen og skolene, det er mere det sentrale styret jeg setter spørsmålstegn ved !

Men sånn er vel detta landet bygd opp, mange som gjør gode jobber på grasrotplanet, og noen få som "styrer" og tjener fett, og reiser verden rundt på møter og seminarer, og får fart på alle skattepenga våre ;o((

Hm, ja det var dagens sutring, og apropos sutring, jeg har lest at det er også landet vårt fullt av !!
Egentlig er ikke jeg med i den gruppen, jeg er antatelig bare litt morragretten !!


Nå vil jeg ha mat, og så en liten tur på Bygdetunet for å klargjøre husa der for vinteren. Henge opp sengetøy, sjekke skap og kroker og kriker for gjenglemte ting som bør vær på plass før vinteren. I år har heldigvis kommenens vaktmestere satt inn bord og benker, det har vært venneforeningens jobb, men de har på en måte gått ut på dato når det gjelder tungarbeid !!
Da får vi tenke ut noe morsomt å finne på til sommeren der oppe så lenge ;9

Ingen kommentarer: