onsdag 7. oktober 2009

Onsdag


Plutselig kom kong vinter gitt ! Cirka to måneder for tidlig.
Sånn 1. desember er det passelig å få snø, da er det jo snart jul, og den bør være hvit!


Som vanlig leser vi om utforkjøringer, kollisjoner, trafikkkaos etter veiene når den første snøen kommer . Alltid er det noen som ikke har sett at det ikke er sommerføre. Ikke skjønner jeg at det ikke går an å ta det litt med ro når en har sommerdekk på snøføre. Hvis man ikke kommer fram får en heller sette igjen bilen da !!!

Jeg var i Nannestad da snøen la seg her hjemme, og fikk endel snøføre på den siste strekningen hjem, men jeg kom da helskinnet fram, sjøl om det gikk litt lenger tid .


Som en ser av bildet har ikke lauvtrærne forberedt seg på vinteren heller ! Den står nesten like fin ! Men vindværet i dag har nok renset opp litt. Lønnetreet på bildet over, som er tatt om søndagen, er nesten uten lauv nå.

Dette bildet er tatt ved Holman, en litt anderledes fargesammensetning med hvit granskog og gule bjørker ! Tåka steg opp da det begynte å letne, og det blei litt kaldere i været utpå mandagseftan.

Dagen i dag har stått i elgens tegn ! Etter to- tre timer på fotorommet, var det på tide å få elgekjøttet i boks, bokstavelig talt. Mye jobb, men godt å ha til vinteren ;-)

Til venstre: Hjulskift ;-)

Når det gjelder fotoregistrering har vi kommet et steg lenger i prossessen. Nå skal vi begynne å legge de ut på nett. Først må de forminskes, i to forskjellige størrelser, så få på tekst, og så legges ut. En ganske møysommelig og tidkrevende jobb. Men nå får vi vel endelig brukt alle som er med i gruppa, det har vært mye venting, og læring. Både når det gjelder datamaskinene og å finne ut arbeidsmetodene. Vi er jo en flokk som stiller opp, ingen har vært borti noe slikt før, og bare noen av oss har trening med PC'n Men det går seg til, og det er mye arbeid som må gjøres utenom data-arbeide. Som å finne ut opplysninger om hvert eneste bilde ! Tidkrevende !

Og spennende !

Nå er det seine kvelden, og på tide å avslutte her, i morgen må jeg til byen og hente diverse varer, litt fornyelse i huset ;-)

Så er det Helselagsmøte som jeg må få med meg, altså en travel dag i morgen også !

Bra man ikke kjeder seg, det skal ikke være godt for helsa har jeg hørt !!

Ingen kommentarer: