tirsdag 20. desember 2011

Tirsdag

Bare en liten oppdatering mens jeg tar ei hvil - venter et par "gamle gutter" innom snart :)

I fint vintervær, med sol som tittet fram mellom furuleggene, hentet vi juletre i går

Nå står det på verandaen og venter på lillejulaften ! Da først starter jula her i huset, er nok litt gammeldags sånn. Men til gjengjeld varer den til 13. januar som er tjugendagen.

Det er siste juledag, og etter det var det ikke lenger lov å gå julebukk, eller ha andre juletilstelninger.

Julekort er skrevet og sendes i dag, torsdag reiser vi nedover til Slekta på Eiker Hvis noen av "barna" leser dette så si de får holde seg hjemme :)

Besefar sjøl måtte være med å finne juletre. Ikke så stort, for vi må ha plass til alle sammen inne i stua :) Det er like fint vær i dag, så nå er det like før jeg forsvinner ut i skogen sammen med Kira ! Hun ligger på trammen og venter.


Gutta overraska meg og kom før jeg visste ordet av det ! Nå har vi spist, smakt på elgpølse fra Sigdal, drukket ei kanne kaffe og prata masse. Nå for gjesten over Hardangervidda til Bergen og vel så det !! Får håpe det fine været holder seg til han er vel hjemme Skal forresten hilse til deg Marit og si at pølsa var helt super, bestilling kommer :)


Jeg kan også skryte av at mitt slektsbokprosjekt er ferdig og ligger på skrivebordet i en sirlig bunke :) Stolt !!!
Får tru at de andre liker den da ? Skal levere de også på torsdag. Spennende...


Best av alt er at nå "snur sola" den eldste og viktigste grunnen til at vi feirer noe som helst på denne tida av året !! Det går mot lysere tider - jippiiii......

1 kommentar:

Stubbetufsa sa...

Hei, frue!
Jeg mister nesten pusten av alle de tingene du får gjort! Og i tilleg til alt har du ferdig ei slektsbok!
Vi har også vært og hentet et lite juletre.
Men den hals og nesesyka vi fikk i syden var seige greier. Jeg er omtrent frisk, men gubben harker og hoster ennå, etter fjorten dager!
Jeg og gubben ønsker deg og dine ei fredelig (etter dine mål) og inspirerende jul!
Klem!!