tirsdag 6. desember 2011

Tirsdag

Vi skriver 6. desember, det er nyheter på TV, og jeg sitter på rommet mitt og taster !!

Ute kommer det ned noen hvite snøfiller, kanskje det blir hvit jul i år også.....

Det håper jeg på, det blir så mye lysere og trivligere når alt er hvitt ute !

Jeg har pådratt meg en aldri så liten "isjas" med vondt i hofte og bein
Så dagene blir tilbrakt mest på sofaen eller på rusletur i skogen, det siste er det eneste som hjelper, men ganske plagsomt :( I går hadde jeg time hos terapeuten min i Kongsberg, tro til med fotsoneterapi, akupunktur og laser. Synes kanskje det har bedra seg litt, men mulig det er ønsketenking, må vel få tida på seg.


I går morges var det en forrykende flott soloppgang, fikk tatt et par bilder hjemme, før jeg dro på jobb, over ser vi Stovafjell som lyser rødt


Og himmelen mot øst var sprakende rød ! På veien opp til Rollag forandret lyset seg til gul -oransje og jeg gleda meg til å komme ut på brua å ta bilder mot øst - men da var det meste av fargene blit grågule og ikke så spennende lenger. Det gjelder å "gripe dagen" på dette området også.


I går kveld hadde jeg noen damer hos meg, det var juleavslutningen på "trimmen" vår. Men på grunn av dødsfall i nær familie til noen av oss, blei vi bare fire stykker. Men vi kosa oss med pizza og en liten smak på julekakene til dessert.


I år har jeg tenkt å stramme inn på julsbaksten, vi trenger ikke å fråtse i mat disse dagene, mer enn vi gjør hele året.


Vil heller prøve å være sosial og besøke venner og slektninger eller be dem hit til en prat og litt mat !!



Velkomstkomiteen står klar på trappa !!


Desverre har det vært så mye vindvær at de tre skiløperjentene til venstre stadig blåser ned, får håpe det verste er over nå.


God natt til dere alle :)

2 kommentarer:

Bestemor Drillo sa...

Hei mormor! Så trasig med slike rygger, min har heller ikke vært god i det siste, men regner med at det bedrer seg etter hvert! Jula kommer åkke som!
Nydelige bilder du har tatt!
Kos deg med advent !
Klem fra meg!

Heidi sa...

Heisann!
Takk for turen! Det var moro å være så mange, det er ikke altfor ofte!

Håper det står bedre til med hofte og bein. Hørtes ikke noe godt ut!

Det har lett for å bli mye mat og godt i disse tider ja, det har allerede buksa fått kjenne på. Men man får prøve å begrense det man kan mellom bakingen, julebordene og juleavslutningene med turer i skauen ;-)

Ha en flott torsdag! :-)