søndag 4. desember 2011

Søndag

Dårlig med julestemning enda !

Vi var en snartur på hytta, på torsdag, tanken var å gå tur langs vatna der er det ofte noen fine motiv å se - men det regna så det smalt på taket, så vi bare fyra i ovnen og kosa oss med kaffe og kake innomhus istedet. Helt greit det da ! Kaffebesøk fikk vi også
Og regnvær har vi da fått venne oss til dette året !!


Ellers har nå uka gått den,
Fotoarkiv på mandag, julehandel på tirsdag, lefsebaking på onsdag, hyttetur torsdag, barnevakt fredagsefta og lørdag :) Ikke fritidsproblemer i alla fall...


Fredagseftan lagde vi litt julegreier da - det blei hengt på en tråd på kjøleskapdøra og der henger det enda !! Lars - jeg kan sende det i posten ?

ellers skal dere vel ned hit om fjorten dager !!
Det blei en bitteliten gåtur, men så kom pappa'n og vi måtte gå tilbake før vi kom til Veslehytta. Da får vi bare håpe det er muligheter neste gang da !!

Jeg gikk meg en tur til "Beverland" jeg da
Borte ved skogsbilveien. Det tusser av bever rundt her nå, de tetter igjen grøfter og bekker, vi er ikke noe glade i dem... for det blir så masse vann innover jordene
For 25 år siden visste vi knapt hva det var, de fantes ikke i disse områdene, men nå har de kommet tilbake. For de har vært her før i tida, det er det mange navn som forteller
at de har vært her, for eksempel "Bjorsåte" som betyr "beversåta"



Her har beveren sikra seg vinterarbeid
De må jo ha noe å gnage på om vinteren også !! Men sjøl om det er så mange av dem, er de vanskelig å få øye på, de er veldig sky. Det er vel en to tre ganger jeg har sett den....
Jeg var nettopp en tur til Lampeland, for å hente barn, det var kjempeglatt på veien, helt isbelagt. Litt bedre på hjemveien for da hdde sola fått tak, og tina litt i solsida.
Møtte forresten mange biler med snø på taket, det et tydeligvis kommet snø på
fjellet i helga da....
Kjør forsiktig !!!


1 kommentar:

Mormor sa...

Uffa meg :( Jeg leste gjennom innlegget nå, alt for mange "da"er
Stryk de som ikke passer !!!