mandag 26. desember 2011

Mandag

Nå er det det annendag jul, og helgedagene er over for denne gang
Vi holder jul til 13. januar, ikke med feiring i den forstand, men besøk til venner og kjente be noen hjem til oss, spille diverse spill osv. Det siste blir det mindre og mindre av - dessverre...
ettersom data'n tar mer og mer tid :(
Bittelille julaften fikk jeg ei pakke i posten, den var fra "Bestemor drillo" Jeg hadde vunnet i julelotteriet hennes - også jeg, som aldri vinner noe som helst !
Jeg blei så glad, flotte håndstrikkede grytekluter med god jul på.. TUSEN TAKK :)
Julaften opprant med fint vær, litt for mildt etter min bestilling da, jeg ville ha kuldegrader så vi var sikre på at snøen holdt seg.
Mølje og risengrynsgrøt gikk ned på høykant, og vi hadde et par hyggelige formiddagstimer sammen, som vi setter stor pris på, det er gjensidig etter det vi forstår, både gamle og unge koser seg

Her er de unge :) Vi prater, mimrer, og koser oss. Til slutt, før alle drar hver til sitt deler vi gaver ! I år måtte alle ta en tur bort i Eldhuset, der satt den gamle mormora og delte ut sine pakker, og det kan jeg si; det er ikke så enkelt å finne på noe nytt og spennende hvert år !! Når en har ca 18 - 20 personer å kjøpe til !!!!

Disse to sprekingene har kommet inn i julestasen her i fjor, jeg synes de passet inn fordi hjort har blitt et vanlig dyr i området her de siste tjue årene. rett som det er blir de observert på jordene rundt omkring. Julaftensmiddagen fikk vi servert i nabohuset her på gården. Gammeldags julemiddag med baåe moltekrem og riskrem til dessert, fordi det var omtrent uavgjort i avstemmingen om hva som var "vanlig" eller "best" ;)

Etter middagen var det gaveutdeling, ved den yngste i familien, fordi hun har blitt for stor til å tru på julenissen !!
Men gavene blei behørig kommentert og beundret av alle etterhvert som de blei pakket opp :)
Skippern satt under stolen og bivånet det hele og var mest glad for ar ikke Kira, elghunden, var invitert !! de to er ikke de verdens beste venner, de tåler hverandre, men ikke mer.

Mia, det aller nyeste familiemedlemmet på kattefronten, er avventende til det hele !

Den skrekkelige orkanen "Dagmar" var her i natt. Heldigvis gjorde den ikke særlig skade her omkring, bortsett fra strømbrudd i områdene rundt, en masse bråk og ei avrevet låvedør her på gården !! Den er på plass nå !!!
I kveld har vi hatt besøk av Farmor, og vi har hatt gjettekonkurranse med familiens yngste
De små grå har fått trimma seg !!
Nå er det midnatt, og spøkelsestimen setter inn om et minutt !!!!

GOD NATT !!!

1 kommentar:

Bestemor Drillo sa...

I likhet med meg har du også hatt en koselig JUl! Sammen med familie og venner kommer varmen inne i oss og jula blir som den alltid har vært med tradisjoner, og nye ting fra den nye generasjonen ! Det er slik det skal være!
Stor Romjulsklem til deg!