tirsdag 27. september 2011

Tirsdag



Her om dagen tok jeg med de to minste barnebarna og dro på Frili !

Det er moro for både store og små, og full fart hele tida - kan man si :)

Heldigvis er de blitt så store nå, at mormor kan ta seg en strekk på sofaen mens de holder på med sitt


Her er det kappløp langs skogsbilveien :)

Så kom de på at de skulle seile båt i elva, men da måtte mormor være med,

så jeg satte meg på en stein og så på, mens de jobbet !


Det er ei stor stikkrenne laget av et stort rør, der er det flott å sende båtene gjennom, men noe jobb da, for de må klatre opp skråningen, for å komme på øversida, men krefter er det jo nok av i den alderen



Se - der kommer de en liten grønn en først og så den røde -
Men her er det så sterk strøm at de kantrer, så må det båtberging til...:)


Lars er veldig god til det, kvister ligger på kanten, det gjelder å finne en som er lang nok

Jeg har'n - sier han og så er det ny runde igjen !!


Men det går helt fint å sette en tråd i båten og la den seile nedover der det er stillere vann

I denne elva har både barn og barnebarn hundrevis med timer i, til bading og leiking

Er ikke no' rart vi liker oss der :))


I morra blir det Drammenstur på meg først på dagen, og så skal jeg treffe gamle naboer utpå eftan - blir nok ikke kjedelig det heller !!!


1 kommentar:

Unknown sa...

Ser ut som dere har hatt en deilig tur. Slike kulper hadde vi på gården der jeg bodde tidligere, og der er ungene vokst opp nedi

Alltid moro å komme inn og lese her inne hos deg. jeg har ikke vært noe flink til å kommentere en periode, det hender en på prioritere litt krefter. men jeg er inne her og leser hver gang jeg ser det har kommet nytt innlegg. Og det er så koselig her inne hos deg
ha en fin dag med bytur, og kaffedrikking. det høres ut som en trivelig dag