søndag 4. september 2011

Søndag

En liten reportasje fra torsdag og fredag....

Utpå eftan tok jeg på meg langstøvler og allværsjakke (veit aldri når den neste regnskura kommer nå for tida ) og dro ut i skogen. Med bærspann og pose til eventuelle kantareller som måtte finnes igjen

Jeg så ei gran som nok har hatt en vanskelig oppvekst ?!!
Det har gått litt opp og ned i livet for den ser vi :) Skilt lag med seg sjøl har den også gjort.....

Nede ved jordeskanten, i traktorveien lå det to store hoggormer, først tenkte jeg å fly tilbake der jeg kom fra, men de lå rolig og så på meg, klare til å forsvare seg om jeg kom nærmere. Som sagt hadde jeg lange støvler på, så de kunne ikke hugge meg, dermed fisket jeg fram kamera og fikk tatt noen bra bilder av dem. Denne her spilte med tunga flere ganger,, men den fikk jeg ikke med på bildet :(


Ja - ja, jeg lot dem nå ligge der og tuslet videre.



Fredag formiddag var jeg husmor i noen timer, lagde flere kokinger med eplemos. I den siste kokingen puttet jeg en sitronskive i, og krydret mosen med litt kanel. Den blei veldig god, passer til svinesteik og lignende syns jeg. Ellers kan en jo lage tilslørete bondepiker med eplemos, det er jo også godt ;)


Det er veldig dårlig med bær i skogen i år, da er det godt vi får tak i frukt ol. Noe søtt må jeg ha i frysen ......


Helga blei tilbrakt på Frili, men det er en annen historie !!


2 kommentarer:

Stubbetufsa sa...

Stakkars deg, ikke bær heller?
For en "sommer" dere har hatt"
Da gjør det seg med noe søtt i fryseren, som du sier.
Vi har hatt et par netter hvor temperaturen har vært på bare to grader, så jeg venter det verste hver morgen.
Klem til deg!

Mormor sa...

J
ada - og regner gjør det fortsatt !!
Nå har det kommet 72 mm. siden lørdag, det meste i dag :( 30 de siste to tre timene...
Godt at husa står høgt oppi lia !
Ha det godt.....