tirsdag 16. februar 2010

tirsdag


"Nå må du stå opp klokka er sju, og i overimorra er'e alt onsda'n"

sa kjerringa til den late mannen sin ;)

Og - i morra er det alt onsdagen, det er ikke til å tru - så fort som dagene går

Er det fordi jeg går saktere eller ?

Men.... ikke for det - noe har skjedd hver eneste dag siden sist jeg var innpå her.

Søndagen var det en nesten to timers skogtur før vi samlet oss til middag hos Marit
Åtte personer til bords, god mat og god stemning

Mandag var det trimtur med helselagsdamene, en time rask gange i oppoverbakker og nedoverbakker. Så sosialt samvær på huset vårt, før ferden gikk til nabobygda og ei venninne der. Da blei det mer trim, en lang time til fots på fjellvegen.

I dag blei det tid til en liten hyttetur med diverse saker som skulle på plass etter vasking, pluss noe nyanskaffet. Fikk følge av ei venninne og vi tok oss en lang fottur. Sola glimret med sitt fravær, men god temperatur og opphold, så det var bare fint å være ute.

Desverre har jeg ingen nye bilder, for ledningen til PC'n ligger hos broder'n og jeg har ingen andre som passer til det bruket her ;(


Så de bildene som blir brukt her er fra arkivet ....
Den vesle stakkekjerringa på de øverste bildene er det minste barnebarnet mitt. Hun er halvannet år her, og det var komplett umulig å få henne til å stå stille så vi fikk tatt bilde av henne, jeg fløy etter henne rundt i stua og fikk knipset et par ganger ;))

Hun ville så gjerne overnatte her i natt, så nå ligger hun bak meg og sover, uten katt denne gang.

Nå er hun stor og går på skolen, i første klasse. Der er det seks elever, fem gutter og Kristina. Men hun har to eldre brødre, så jeg tror hun klarer å hamle opp med klassekameratene sine ;)

Det siste bildet er fra den store vill-jordbær-plukke-dagen i fjor sommer, gleder meg til den neste !

I morgen er det ny "fotodag" Nå skal vi ta til med siste rest av gårdsbilder, og så må vi komme igang med folkelivsbildene vi har fått inn, og de som er rundt i bygda ellers. Merker at det blir mer og mer kjent nå ,for vi har stadig henvendelser fra folk som har bilder de vil vise oss.
Ja, dette var dagens tekst, nå er det kvelden og det er snart på tide "å ta senga på ryggen " God natt



2 kommentarer:

Bestemor Drillo sa...

For ei nydelig lita jente!

Markjordbærtur ! Jeg bare kjenner jeg blir varm om hjertet!!!
Klem fra meg!

Kamerasamleren sa...

Regner med at det ikke er noe stort problem å si ja til overnatting. :) Koselig det for begge parter, tror jeg.