lørdag 20. februar 2010

Fredag


Ukeslutt og vinterferie. Vi våget oss ut med bilen for noen timer siden, og møtte den laaange lysormen som snor seg oppover Dalen hver fredag. Denne fredagen var den lengre og tettere enn vanlig. Men de vi så holdt seg stort sett til kjørereglene, ingen hasardiøse forbikjøringer og ingen som hadde prøvd seg på vegkantene.


Gubben og jeg har vært på besøk hos kortspillvennene våre. Og egentlig burde jeg sitti her og deppa nå, for det var tap fra ende til annen.



Men - vi har det så trivelig når vi møtes at vi glemmer resultatene nesten før de er skrevet opp ;)

Dessuten fikk vi både suppe, brød, vafler og ostekake, så hvem kan sitte å være sur da ??
Ikke jeg !


Ellers kan jeg melde om mere snø, det er visst helt utømmelig oppi der nå

Dag etter dag, i mildvær og i tjue kuldegrader. Snør gjør det. Heldigvis har vi flinke folk som holder veien oppe, så vi lider ingen nød.

Og fine bilder blir det jo av alt dette hvite, i dag tidlig var det nesten gullfarget snø en liten stund i soloppgangen. Men... Så kom det noen skyer og la seg til og siden har det drysset ned hvite dun från åven

"I østen stiger solen opp, og spreder gull på sky"
Sang vi i første time på skolen, i dag fikk jeg syn for sagn ! Så lenge det varte !
God helg til alle som tar turen innom !!


2 kommentarer:

Kamerasamleren sa...

God helg til deg også Mormor. Øynene mine blir så lange når jeg ser bilder fra hytta deres, minner slik om vår.

Vi satser på at det snart kan bli en tur opp, lengter etter det. Men håper dere får noen fine dager nå i første omgang. :)

Bestemor Drillo sa...

God helg til dere der opp i eventyrland!!
Klem!