onsdag 5. november 2008

Venner og vaskemaskiner



I dag var det tid for frokostklubben igjen, etter å ha hatt en måned "fri"

Det er en trivelig aktivitet vi startet med for et par - tre år siden

En formiddag i måneden møtes vi kl. 10.00 og spiser frokost sammen. Fem venninner Vi dekker et koselig bord, tar fram bryllupsgaver og sølvkniver ! Og gjør det så fint vi kan :-) Ellers er det vanlig mat fra kjøkkenskapet, ikke noe mer enn vanlig (sier vi da) men det utrolig koselig å ha en slik dag innimellom Vi spiser, prater, beundrer de nye, eller ikke så nye kjøkkengardinene, (eller andre ting) så finner de flittige fram håndarbeidet og vi har en liten hyggestund fram til kl 1300.Da er det hjem til dagens dont

Et flott pusterom i de "vanlige hverdagene"

Ellers trodde jeg at vi måtte til Kongsberg å kjøpe ny vaskemaskin i morra, men min flinke hjelpsomme svigersønn Svein fikk jamen reparert den

Han fant ut hva som var feil, tok en tur på stabburet, og kom tilbake med en gammel dings som han hadde plukket fra en annen maskin for lenge siden, tatt vare på, og vips så var vaskemaskinen så god som ny. Jeg var på nippet til å være enig med mannfolkene på gården som har som motto: "Det kan komme til nyttes" Om alt som jeg sier de skal kaste :-)

Tusen takk Svein !

Det blei også tid til en tur i skogen, med fotoapparat, men uten batterier som virket

Det var bare mine batterier som blei lada !

Ingen kommentarer: