mandag 10. november 2008

På gjengrodde stier




Søndagsturen gikk til Kleiverud
køset


En gammel nedlagt husmanns
plass som ligger oppi skogen


For et par år siden var det store tunge graner over hele plassen, men nå er det hugget der og utsikten har kommet tilbake


På bildet ser vi peisen som har stått i et hjørne av stua (jeg sto "inne" da jeg tok bildet)


Skimter såvidt Bergsjø


Det er en egen stemning på slike steder, når jeg setter meg ned på en stein kan jeg formelig se menneskene som tuslet rundt her, stelte dyra, slo gras, med stuttljå ! Ikke de store flatene å slå her ! Unger som klatra i bergskortene runt om


Men historien er nok videre, oppe i en fjellskråning nederst på jordet er det et hull i fjellet, tydelig menneskelaget, ingen har skrevet om det eller registrert det noen steder, det jeg kan skjønne. Kanskje det gjemmer seg en urgammel hemmelighet her ?


Nåja, mens jeg gikk her å ruslet i går, begynte det å regne noe skikkelig, jeg tok ikke beineste veg heim, for planen var å gå en runde. Så da så.


Våt vart jeg, men med "ull innerst" holdt jeg varmen


Fikk tatt noen stemningsfulle bilder også :-)
Så både Gaupespor th.
og Hjortespor tv.
Elgespor også ( men det er det jo overalt)
PS. den svarte dingsen til høyre er hansken min, bare til sammenligning :-/

Ingen kommentarer: