fredag 28. november 2008

Snø !!






"Nå ønsker jeg meg snø, slik som dette. Sånn var det her for to år siden", sa jeg i går.Og jamen våkna vi opp til en hvit verden i dag tidlig :-)


I går var vi på besøk hos venner i Svene, et nydelig gammelt hus, med like nydelige mennesker inni !!!!


Vi kom til et koselig dekket bord, med masse deilige kaker. Spiste, prata og koste oss i flere timer ! Det var to små tuller der som blei ekstra gode venner med meg


(Tror det står stempla Mormor i panna mi..)


Sitter ved vinduet mitt og skriver nå mens snøen laver ned utenfor. I fugletreet er det gjestebud i dag. Telte til fem par dompapper, og utallige meiser av omtrent alle slag Koselig , skikkelig terapi og sitte å studere dem. Det er tydelig rangsordning blant dem, og ikke bestandig de minste som må vente på tur :-)


I skrivende stund ser jeg: Grønnfink (i store mengder, de andre må lure seg til fatet) dompapp, kjøttmeis, svartmeis, granmeis og en liten blåmeis !!



Var såvidt innom Gunhild etter butikkturen i dag, hun holdt på i eldhuset med lefsebaking. Det var bare såvidt ikke julestria tok meg gitt, begynte å tenke på alt jeg IKKE får gjort !


Men.... jeg var jo så kjepphøy her om dagen og sa at det går an å kjøpe det meste, så da får jeg vel stå på det da ?!


(HM... Fikk smake på noen kjempegode flatbrød...)


Tror jeg prøver meg på en julekake i form, den går vel med ei hand ?


Da blir det litt advents- smake- kake :-)













Ingen kommentarer: